ولخرج ترین گردشگران جهان

۱۱اردیبهشت،

بنابراین گزارش، گردشگران سعودی در هر سفر خود به طور متوسط ۶٫۶ هزار دلار هزینه می کنند. این رقم برای گردشگران استرالیایی و چینی نیز به ترتیب ۴٫۱ و ۳٫۸ هزار دلار است.

گردشگران عربستان سعودی در سفرهای خود بیشترین هزینه را انجام می دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الریاض،  براساس یک گزارش تهیه شده توسط شرکت ویزا دربارهٔ میزان هزینه هایی که گردشگران کشورهای مختلف می پردازند؛ گردشگران عربستان سعودی، استرالیا و چین به ترتیب بیشترین هزینه ها را در سفرهای خود انجام می دهند.

بنابراین گزارش، گردشگران سعودی در هر سفر خود به طور متوسط ۶٫۶ هزار دلار هزینه می کنند. این رقم برای گردشگران استرالیایی و چینی نیز به ترتیب ۴٫۱ و ۳٫۸ هزار دلار است.

در این گزارش وضعیت هزینه کردن ۱۲ هزار و ۶۰۰ مسافر از ۲۵ کشور بررسی و مشخص شده است که میانگین هزینه کردن مسافران توریستی در جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲ هزار و ۳۹۰ دلار است که پیش بینی می گردد این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۱ دلار افزایش یابد.

مناظر طبیعی و فرهنگی، انگیزه و عامل اصلی انتخاب مقصد گردشگری از سوی مسافران است و گردشگران همیشه دوست دارند مقاصد تازهی را کشف کنند.

همچنین تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۴ درصدی به رقم یک میلیارد و ۳۵ میلیون نفر رسیده است.

در این فهرست جذاب ترین مقاصد برای گردشگران جهان نیز درسال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب بریتانیا و فرانسه (به نسبت ۱۲ درصد) و چین، سنگاپور، تایلند و هنگ کنگ (به میزان ۱۰ درصد) است.

در این گزارش پیش بینی می گردد سفرهای گردشگری منطقه ای در سال جاری و سال آینده رشد یابند. در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز مصر، ترکیه و فرانسه در ضمن مقاصد جذاب قرار دارند.

این بررسی نشان داد که رشد اقبال مردم به سفرهای توریستی به مناطق آفریقا و خاورمیانه ناشی از سفرهای دورن منطقه ای است.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.