هدف ما دفاع از حقوق شاغلان بخش کشاورزی است

۲۹ آبان ،

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران با تاکید بر توانمندسازی شاغلان بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اهداف پیش بینی شده بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه را محقق و زمینه آمادگی شغلی و آشنایی فعالان بخش کشاورزی با فرآیند کارآفرینی را فراهم کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی رهنمایی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با وجود آن که امروز در تولید لبنیات، گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده‌ایم اما نداشتن یک صنف منسجم و تشکل قوی کشاورزی خسارت‌های بسیاری را برای کشاورزان به دنبال داشت.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی کشور به سبب ماده ۳۵ قانون نظام صنفی بخش کشاورزی تشکیل شد و در مدت کوتاه عمر خود توانست تعامل مطلوبی با وزارت جهاد کشاورزی برقرار کند.خوشبختانه در سایر دستگاه‌ها نیز این همکاری ایجاد شد و ماموریت‌های فراوانی را در قالب دفاع از حقوق و مطالبات فعالان و جامعه کشاورزی را دنبال کردیم.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران افزود: نظام صنفی کشاورزی در حقیقت بهانه‌ای است برای جمع شدن کشاورزان در کنار هم تا با اتحاد و همدلی حقوق اجتماعی شاغلان این بخش را پیگیری کنیم.

رهنمایی در ادامه منابع انسانی کارآمد را در ایجاد توسعه پایدار کشور موثر خواند و از همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت ارائه آموزش های مهارتی و ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش کشاورزی استقبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف اساسی نظام صنفی کشاورزی کشور را دفاع از حقوق اجتماعی فعالان و شاغلان این بخش عنوان کرد و افزود: نظام صنفی کشاورزی به نمایندگی از کشاورزان در قبال مصرف‌کنندگان اجتماعی متعهد و مسوولیت‌پذیر است و بر این اساس در جهت حفظ امنیت غذای مردم، کنترل قیمت‌ها و تحویل غذای سالم به دست مصرف کننده تلاش می‌کند.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران ادامه داد: در سال‌های پیش واحدهای مختلفی در حوزه‌های ترویجی، آموزش‌های مهارتی و روستایی در جهاد کشاورزی وجود داشت و آن وقت هم همکاری خوبی با وزارت کار داشتیم که به دستاوردهای مطلوبی در جامعه روستایی منجر شد.

رهنمایی با تاکید بر توانمندسازی شاغلان بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد:‌تفاهم نامه مذکور ضمن ایجاد همبستگی و همگرایی بیشتر در کشاورزان اهداف پیش بینی شده بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه را محقق کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.