هراس مقامات آمریکایی و غربی از گسترش بیداری اسلامی در عربستان

لاسجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از رژیم مستبد آل سعود نشانه هراس و وحشت آنها از گسترش بیداری اسلامی در این کشور و خاورمیانه است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به بیداری اسلامی در عربستان گفت: وجود تبعیض ها در کشور عربستان، تفکرات حکام آل سعود و عملکرد آنها در راستای اهداف آمریکا و غرب در منطقه سبب شد واکنش های مردمی در این کشور شدت بگیرد و بعد از دستگیری و بازداشت شیخ نمر خشم و ناراحتی مردمی افزایش یابد لذا شاهد حرکتی تمام عیار از سوی مردم عربستان در تمام نقاط این کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: رژیم مستبد آل سعود تضاهرات مسالمت آمیز مردم را بر نمی تابد و به جای اصلاح امور به سرکوب معترضین روی آورده که این امر خشم بیشتر انقلابیون را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در عربستان مسئله تبعیض دینی به شدت وجود دارد و بسیاری از مردم این کشور به همین دلیل مورد خشونت قرار می گیرند چرا که رژیم آل سعود تصور کرده که با ایجاد رعب و ترساندن مردم می توانند اعتراضات مردمی را سرکوب کند و از موج عظیم بیداری اسلامی رهایی یابند اما مردم آزادی خواه برای احقاق حقوق و آزادی شان از کشتار و جنایت هراسی ندارند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت های آمریکا از آل سعود شاید بتواند حرکت بیداری اسلامی در عربستان را به آرامی به جلو ببرد ولی تغییر حاکمیت در عربستان اجتناب ناپذیر است و موج بیداری اسلامی تمام این کشور را در بر خواهد گرفت.
“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.