هر‌کجا باشید می‌توانید تعزیه ببینید

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران این فرصت را فراهم کرده‌اند که شهروندان تهرانی در هر گوشه از این شهر دقایقی معنوی متناسب با ایام شهادت سالار شهیدان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز، این روزها در هرکجای ایران که باشید می‌توانید تعزیه ببینید. در تمام شهرستانها و حتی روستاهای دور افتاده آئین‌های نمایشی و تعزیه برگزار می‌شود. در شهر تهران به همت معاونت هنری وزارت ارشاد و شهرداری تهران در اکثر مناطق این شهر حتی در ایستگاه‌های مترو می‌توانید این آئین نمایشی ایران را ببینید. در زیر تعدادی از این برنامه‌ها معرفی می‌شود:

 اجرای تعزیه در فرهنگسرای نیاوران

مجالس تعزیه عاشورایی از روز اول محرم در ساعت ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران  آغاز شده و از امروز (پنجم محرم) تا روز عاشورا (بیست و سوم آبان) از ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

 فرهنگسرای نیاوران که چهارمین سال پی در پی است که میزبان مراسم تعزیه می گردد، با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضایی معنوی به این فرهنگسزا بخشیده است.  در طی روزهای آتی می توانید مجالس تعزیه شهادت حضرت قاسم، شهادت حضرت علی اکبر، شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، شهادت امام حسین (ع) و مجلس بازار شام را در این فرهنگسرا شاهد باشید.

همایش تعزیه‌خوانی ˝روایت تعزیه˝

همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم اولین همایش تعزیه‌خوانی ˝روایت تعزیه˝ در مجتمع شهید چمران فرهنگسرای ملل، روز ۲۰  آبان ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

همایش تعزیه‌خوانی شهادت (حضرت علی اکبر) توسط تعزیه‌خوانان و به سرپرستی مهران فرج‌اللهی اجرا می‌شود.

برنامه‌های شهرداری تهران

اجرای نمایش آیینی با همکاری بنیاد تعزیه به مدت ۳۰ شب در نقاط مختلف شهر تهران برگزار می‌شود، همچنین اجرای نمایش با محوریت حضرت رقیه (س) به مدت ۲۷ شب در محل پردیس سینمایی خاوران و برگزاری برنامه آیین‌های عاشورایی ویژه نمایش و معرفی آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی در برج میلاد در حال اجرا است.

برنامه “شوق حضور” شامل تعزیه‌خوانی در مدت یک هفته در هر منطقه با هدف احیای آیین‌های سنتی عزاداری و اجرای تعزیه در ۴ پایانه مسافری شهر تهران در دهه اول ماه محرم، بخشی از برنامه‌های فرهنگی است که در قالب هنرهای نمایشی با موضوعات مذهبی در ماه محرم اجرا می شوند.

 انتهای پیام/ب


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.