هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است

۰۶خردادماه،

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر خلاف تصور مردم که گمان می کنند قلیان از آب قبل و ضرری ندارد، هر نوبت قلیان معاون یک پاکت سیگار است.

دکتر سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران گفت: میزان مصرف هر نوبت قلیان معاون ۱۰ تا ۲۰ نخ سیگار یا همان یک پاکت سیگار است.

وی گفت: بر خلاف تصور اشتباه مردم که گمان می کنند دود قلیان از آب قبل بوده و ضروری برای بدن ندارد، مضرات آن حتی بیشتر از سیگار است.

 سعیدی تصریح کرد: تعداد بسیاری بسیاری  سموم در دود قلیان شناسایی شده است مصرف قلیان سبب افزایش فشار خون بالا، انواع سرطان ها ، اختلال خواب و بسیاری بیماری های دیگر می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: فردی که سیگار یا قلیان می کشد، مقداری  از سموم از طریق فیلتر سیگار و یا قلیان گرفته می گردد ولی وقتی دود را به خارج خارج می کند برای اشخاصی که در اطراف وی می باشند عوارض سموم بسیار بیشتری داشته و این  اشخاص  بیشتر دچار عارضه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان و اطرافیان اشخاص سیگاری و  کسانی که قلیان می کشند و به صورت غیر فعال مصرف کننده  این دود بوده و دچار عوارض ناشی از سیگار و قلیان می شوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.