هزینه خرید تلفن‌های همراه تا سال ۲۰۱۶

تحلیل‌گران یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کردند که تاسال ۲۰۱۶ بیش از ۷/۲ تریلیون دلار برای تلفن‌های همراه از خرید گوشی‌های هوشمند تا خرید برنامه‌های اجرایی هزینه خواهد شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، براساس تحلیل‌های ارائه شده از سوی گارتنر به عنوان شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا مصرف‌کنندگان امسال ۱/۲ تریلیون دلار برای خرید محصولات فناوری هزینه می‌کنند و این رقم در چند سال آینده رشد سریعی خواهد داشت.

تحلیلگران اظهار کردند: مبلغ ۱/۲ تریلیون دلاری دربرگیرنده هزینه خرید تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دستگاه‌های هوشمند تا خدماتی که این دستگاه‌ها را به شبکه‌ها متصل می‌کند، صرف می‌شود و افزایش ناگهانی آن از ۱۱۴ میلیارد سال ۲۰۱۱ مبلغ بسیار هنگفتی را رقم می‌زند. علاوه بر این نرخ رشد در چند سال آینده ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و تاپایان سال ۲۰۱۶ به ۷/۲ تریلیون دلار می‌رسد.

آماندا سابینا تحلیلگر ارشد گارتنر در بیانیه‌ای اظهار کرد: سه بخش بزرگ از بازار مصرف فناوری خدمات تلفن‌های همراه، تلفن‌های همراه و بخش سرگرمی است و این وضعیت ادامه خواهد داشت.

دو مقوله از محصولات این عرصه که برنامه‌های اجرای تلفن‌های هوشمند و محتوای متن الکترونیکی هستند درحال حاضر چندان مبلغ چشمگیری برای آنها صرف نمی شوند، اما انتظار می‌رود که هزینه‌های صرف شده در این دو مقوله تا سال ۲۰۱۶ به سه برابر امروز افزایش یابند.

خدمات تلفن‌های همراه ۳۷ درصد یا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار را در هزینه‌های فناوری سطح جهان طی امسال به خود اختصاص داده‌اند که براساس اعلام گارتنر این مبلغ تا سال ۲۰۱۶ به یک تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

تلفن‌های همراه ۱۰ درصد از این هزینه‌ها یا ۲۲۲ میلیارد دلار را در حال حاضر در اختیار دارند که ظرف چهار سال این رقم به ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. این تقاضا برای تلفن‌های همراه اعم از تلفن‌های هوشمند در گزارش‌های اقتصادی سه ماهه این ماه به خوبی مشاهده شده است.

مقامات شرکت اپل روز ۲۴ ژوئیه (۵ مرداد ماه) اعلام کردند که این شرکت در سه ماهه دوم امسال ۲۶ میلیون آی‌فون به فروش رسانده اند، این رقم درحالی اعلام شده که بسیاری از خریداران خریدهای خود را متوقف کرده و در انتظار ارائه آی‌فون ۵ هستند که قرار است پاییز امسال روانه بازار شود.

تحلیلگران شرکت پژوهشی ژوپیتر تخمین زده‌اند که سامسونگ با اتکا به قدرت گلکسی SIII در سه ماهه دوم امسال ۱/۵۲ تلفن هوشمند به فروش رسانده است. گارتنر پیشتر با اعلام اینکه درحال حاضر اپل سومین سازنده بزرگ تلفن‌های همراه محسوب می‌شود اقدام به ارائه جدول سازندگان تلفن‌های همراه برحسب سهم بیشتر بازار در چهارماه اول سال ۲۰۱۲ کرده بود.

براساس این گزارش بیش از یک دهه نوکیا پیشروترین سازنده تلفن‌های همراه بود، اما اکنون این جایگاه توسط سامسونگ تسخیر شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.