هزینه وصل سرم بیشتر ازخرید آن!

۰۷خردادماه،

در نمونه‌ای تازه در بیمارستان خصوصی هزینه وصل یک سرم حتی از مبلغ سرم بیشتر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ در حوزه پزشکی مشکلاتی روند صعدودی داشته است، می‌توان از جمله ارجاع بیمار از بیمارستان دولتی به بیمارستان خصوصی و گرفتن پول از بیماران اورژانسی حتی آپاندیسی و ده‌ها موارد دیگر را عنوان کرد.

یکی از بیماران در این زمینه عنوان می‌کند: عصر یکی از روزها به سبب افت فشار به بیمارستان خصوصی (س) مراجعه کردم که آنها نیز به من گفتند که باید به بخش اورژانس بروم، در آنجا پزشکی حضور داشت که مرتباً باید به قسمت‌های دیگر اورژانس سرکشی می‌کرد بعد از مدتی که بر سر بالینم آمد فشارم را گرفت و به من گفت کمی آب بخورم و بروم روی تخت دراز بکشم ولی سبب مشکلم را عنوان نکرد.

پس از ۱۵ دقیقه بار دیگر از روی تخت بلند شدم و نزد پزشک رفتم و گفتم آقای دکتر چه چیزی برای من تجویز می‌کنید و دکتر آن زمان بار دیگر متوجه من شد و گفت شما بروید روی تخت دراز بکشید تا به شما سرم وصل شود.

بعد از این مدت یک پیرمرد برای وصل سرم بنده آمد وقبل از اینکه سرم را به من وصل کند پیشنهاد کرد که دخترم بهتر بود به جای این سرم یک شربت قند می‌خورید تا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان هزینه سرم ندهید به هر حال پس از ۲۰ دقیقه سرم من تمام شد ولی چون پرده کشیده شده بود در مجموع خوابم بردو وقتی بیدار شدم متوجه شدم که سرم من تمام شده است و کسی هم متوجه نشده و متاسفانه مقداری خون وارد لوله سرم شده بود و پس از اینکه خون را دیدم به گریه افتادم و این زمان بود که دکتر به سبب صدای گریه ام نزدم آمد و سرم را از بدنم جدا کرد.

این بیمار در ادامه تشریح تزریق این سرم در این بیمارستان خصوصی عنوان می‌کند هزینه یک سرم من در حدود ۶ هزار تومان شد، هزینه ویزیت اورژانس که در ایام تعطیل بر روی قبض قید شده بود ۱۲۷۰۰ حساب شد ولی در کمال ناباوری هزینه وصل سرم ۱۴ هزار تومان شد وقتی فهمیدم که برای هزینه یک سرم در حدود بیش از ۳۲ هزار تومان باید بپردازم حالم بدتر شد.

علیرضا اولیایی منش رئیس دبیرخانه عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت وزارت بهداشت دربارهٔ هزینه‌ها و تعرفه‌های خدمات درمانی از جمله وصل سرم و به خصوص دربارهٔ این رخداد که این بیمار مجبور شده است هزینه یک سرم را بیشتر از مبلغ سرم بپردازد، می‌گوید: براساس قبضی که برای این بیمار صادر شده است مشکل خاصی در زمینه هزینه سرم و ویزیت پزشک ملاحظه نمی‌شود ولی به هیچ عنوان هزینه وصل سرم قابل قبول نیست.

وی عنوان می‌کند: براساس تعرفه‌ها وصل یک سرم در بیمارستان خصوصی در صورتی که بیمار تحت نظر یک پزشک باشد ۴۵۰۰ تومان و در صورتی که تحت نظر یک پرستار باشد ۳۵۰۰ تومان می‌شود که البته یک ساعت نیز بیمار باید تحت نظر قرار گیرد و این رقم برای هزینه وصل سرم در بیمارستان دولتی زیر نظر پزشک ۳۵۰۰ تومان و زیر نظر پرستار ۲۵۰۰ تومان است و گرفتن هزینه ۱۴ هزار تومان در چنین بیمارستان خصوصی تخلف به حساب می‌آید.

اولیایی منش خاطرنشان می کند: این بیمار می‌تواند از این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه در استان تهران شکایت کند تا بازرسی دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر به این تخلف رسیدگی کند.

منبع: تسنیم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.