هزینه کردن از آموزش برای توسعه شهری، عدالت آموزشی نیست

۱۱خردادماه،

17-387.jpg

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد عدالت آموزشی در همه نقاط کشور، گفت: هزینه کردن از آموزش برای توسعه شهری به معنای عدالت آموزشی نیست.

دکتر حق دوست در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی در کشور، اظهار کرد: عدالت به معنای تساوی و برابری نیست و اگر همه امکانات را یکنواخت بین همه تقسیم کنیم، کار عادلانه‌ای نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرصت‌های آموزشی را برای اقشار مختلف مردم در همه جای کشور ایجاد کنیم، احتمالا باید به سمت برابری برویم و وقتی به برابری نزدیک شویم به عدالت هم نزدیک خواهیم شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از طرح آمایش سرزمین به عنوان پیش شرط ایجاد عدالت آموزشی نام برد و گفت: توزیع امکانات و نیروها در مکان‌های مختلف متناسب با فرصت‌ها و امکانات به بهترین وجه ویژگی مهم آمایش سرزمین است.

حق دوست با بیان اینکه باید فرصت‌ها و نیازهای هر منطقه بررسی شود و مطابق با آن آموزش علوم پزشکی گسترش یابد، تصریح کرد: به طور مثال وقتی مفهوم حوادث و سوانح در نقطه‌ای از کشور بسیار است، عاقلانه این است که در آن منطقه مدیریت حوادث و سوانح را توسعه پیدا کند و یا در مکان‌های صنعتی رشد و گسترش طب کار عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هزینه کردن از آموزش برای توسعه شهری نادرست است و به معنای عدالت آموزشی نیست، گفت: اینکه برای توسعه دادن شهرستانی محروم در آن منطقه دانشگاه ایجاد شود با این استدلال که تاسیس دانشگاه امکانات و توسعه علمی و فرهنگی را به دنبال دارد تلقی نادرستی از ایجاد عدالت آموزشی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.