هشدار اوباما به کنگره

جام جم آنلاین: یک روزنامه سوییسی نوشت : باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به کنگره این کشور در خصوص تشدید تحریم های ایران هشدار داده است.

روزنامه  «نئوزرشر تسایتونگ» افزود:رییس جمهوری آمریکا در دیدارهای خصوصی با نمایندگان کنگره نسبت به اتخاذ تدابیر گسترده تر تحریمی علیه ایران هشدار داده است.

این روزنامه سوییسی خاطرنشان کرد،  دولت آمریکا بر این عقیده است که تشدید تحریم ها ، اختلافات کشورهای غربی مقابل ایران را بیشتر می کند.

روزنامه مذکور یادآور شد که به رغم تحریم ها، شرکت های مختلفی در سوییس ، چین، مالزی و بسیاری از کشورهای دیگر اقدام به حمل و نقل نفت ایران می کنند.

گزینه های انتخاباتی اصلاح طلبان

اخبار بدست آمده از جریان های مختلف اصلاح طلبان حکایت از طرح گزینه های مختلف در این جریان حکایت دارد.

به گزارش «محدوده»،در این زمینه شنیده شده به موزات کمرنگ شدن حمایت ها از گزینه کاندیداتوری عارف، مجمع روحانیون مبارز بررسی کاندیداتوری خرازی و بیطرف را در دستور کار خود قرار داده است.

سید محمد خاتمی نیز در این زمینه گفته است :یکی از شخصیت های مورد حمایت من کمال خزازی است و تلاش می کنم،حمایت از خزازی را پیش ببرم.

گفته می شود از دیگر در مجمع روحانیون مبارز بخش دیگری به رهبری مجیدانصاری از کاندیداتوری بیطرف سخن به میان آورده و تصریح می کنند که وی آدم سفیدی بوده و با توجه به این که جزو دانشجویان خط امام (ره) می باشد از رای آوری بالای وی سخن به میان آورده است.

بلوف قرن

یک پایگاه تحلیلی با اشاره به اینکه تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، توطئه و حمله سایبری نشان می‌دهند که جنگ با ایران شروع شده است به نقل از ستون نویس انگلیسی نوشت که تهدید اسرائیل علیه ایران بلوف قرن است.

 پایگاه تحلیلی “او ای ان”  با پرداختن به تهدید هفتگی اسرائیلی‌ها جهت حمله و طرح ریزی دولت آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران، نوشته است که جنگ با ایران پیشتر از طریق اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه این کشور آغاز شده است.

“کارل وون کلاوزویتس” نظریه پرداز بزرگ جنگ مدرن وستون‌نویس روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، جنگ را به عنوان تداوم سیاست با سایر ابزارها تعریف می‌کند؛ در مورد ایران نیز سیاست‌های بین‌المللی در عمل به حالت جنگی علیه این کشور تبدیل شده است.

سوریه، لیبی نیست

جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل اذعان کرد صحنه جهانی اجازه مداخله نظامی در سوریه را به غربی ها نمی دهد و افزون بر این غربی ها خود نیز آماده چنین اقدامی نیستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، جان بولتون درباره رویکرد دولت اوباما درباره افزایش فشارها بر دولت اسد گفت البته تلاش ها در سازمان ملل راه به جایی نمی برد و هیلاری کلینتون نیز ده روز پیش اعلام کرد که روسیه و چین تاوان حمایت های خود را از بشار اسد می پردازند.

وی درباره استفاده از نیروی نظامی برای سرنگون کردن دولت اسد گفت به نظر نمی رسد که ما آمادگی چنین کاری را داشته باشیم. از دیگر سو، دلایلی هم مانند تایید بین المللی وجود دارند که باعث می شوند نتوان مانند لیبی عمل کرد. همچنین اوضاع در سوریه با لیبی بسیار متفاوت است و حمایت روسها، چینی ها و ایرانیان از سوریه اوضاع را از نظر سیاسی و نظامی متفاوت کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.