هشدار بادامچیان iبه دولت: از ایجاد شبهه و تردید در فضای کشور در آستانه انتخابات پرهیز نمایید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

قائم مقام حزب موتلفه iبه دولت اخطار دارد از ایجاد شبهه و تردید در فضای کشور در آستانه انتخابات بپرهیزد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره iبه تغییر استاندار خراسان رضوی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: انتخاب و تغییر استانداران در حیطه اختیارات دولت است و از نظر قانونی منعی برای این کار وجود ندارد اما مساله مهم انگیزه این نوع از تغییرات است.

وی با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در چند ماه اخیر با اهداف سیاسی انجام شده و iبه نظر می رسد ادامه نیز داشته باشد، تصریح نمود: چند تحلیل از این رویکرد دولت وجو دارد؛ اول اینکه دولت iبه دنبال عملیاتی نمودن مدل پوتین – مدوودف است و تغییر استانداران در همین جهت صورت می‌گیرد. بعضی نیز معتقدند دولت با گذاشتن اشخاصی با کارآمدی پایین‌تر در راس استانداری ها که iبه دولت بعدی منتقل می گردد iبه دنبال ایجاد مشکل برای دولت بعدی است. و البته بعضی نیز این تغییرات را طبیعی می دانند.

قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه دولت باید از ایجاد تردید و شایعه پراکنی در سطح جامعه بپرهیزد، خاطرنشان نمود: دولت و در راس آن رییس جمهور بسیار کارها را می تواند انجام ندهد. iبه طور مثال نامه رییس جمهور iبه رییس قوه قضاییه می‌توانست محرمانه بماند، ولی وقتی ایشان نامه را علنی می نماید طبیعی است رییس قوه قضاییه هم iبه پاسخگویی روی آورد. مصلحت در محرمانه بودن این اتفاق بود. یا اینکه دولت نباید iبه تغییر دسته جمعی استانداران روی آورد این اقدامات ایجاد شائبه می نماید.

وی همچنین درخصوص بعضی خبرها مبنی بر تلاش حامیان رییس جمهور در مجلس برای استیضاح وزیر کشور در آستانه انتخابات، گفت: بسیار از کارهای دولت توجیه شده نمی باش از یک سو می گوید استیضاح نکنید از سوی دیگر طرفدارانش در مجلس iبه دنبال برکناری وزیر کشور می باشند. این رفتارها قابل قبول نمی باش و فضای سیاسی کشور را متشنج خواهد نمود.

عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه این گفتگو iبه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره نمود و افزود: موتلفه در این دور از انتخابات iبه دنبال معرفی کاندیدای مستقل است اما مقصود از کاندیدای مستقل مخالفت با تصمیمات جامعتین و دیگر اصولگرایان نمی باش.

وی تصریح نمود: در این دور اکثر گروه های اصولگرا iبه دنبال معرفی کاندیدای مستقل می باشند ولی شاید در نهایت همه در جهتی وحدت و هماهنگی با جامعتین بر کاندیدایی واحد توافق نظر داشته باشند از این روز ما کاندید موتلفه را مستقلا معرفی می کنیم و در نهایت با هماهنگی با جامعتین و سایر گروه های اصولگرا iبه فرد یا اشخاصی می رسیم.

وی اظهار امیدواری نمود کاندیدای موتلفه مورد قبول جامعه روحانیت مبارز و دیگر گروه های اصولگرا باشد.

قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تعدد کاندیداها بسیار است، اظهار داشت: همه اصولگرایان یکی می باشند و در حال انجام وظیفه و تکلیف هستیم. یک وقتی این تکلیف حکم می نماید که از پیش هیچ فردی را معرفی نمی کنیم و در نهایت یک نفر نهایی می گردد اما وقتی مثل این دوران کاندیداها بسیار می باشند و باید مقداری جلو برویم و نظرسنجی شود و ببینیم مصلحت چیست، فرد اصلح کیست و اگر اصلح وجود ندارد صالح برتر کیست.

وی در پاسخ iبه اینکه کاندیدای موتلفه از میان اشخاص مطرح شده فعلی انتخاب خواهد شد، گفت: فعلا تا انتخابات وقت بسیاری باقیمانده است ممکن است اشخاص دیگری نیز iبه صحنه بیایند، ممکن است ما هم چند نفر دیگر را معرفی کنیم.

بادامچیان همچنین iبه انتخاب مجدد نبی حبیبی iبه دبیرکلی حزب متبوعش اشاره نمود و در پاسخ iبه اینکه چرا انتخاب دبیرکل موتلفه با تاخیر انجام شد گفت: در موتلفه دعوا بر سر این است که دیگری iبهتر از من است، از این رو اشخاص تلاش دارند مسئولیت را iبه دیگری واگذار نمایند و این تعارف سیاسی نمی باش.

وی تصریح نمود: آقای حبیبی چون چند دوره دبیرکل بودند عنوان می نمودند که فردی تازه انتخاب شود اما مجموعه معتقد بود که ایشان عملکرد موفقی در این چند سال داشته اند و در از سال ۷۸ تا ۸۸ و اختلافات کشور iبه خوبی مواضع موتلفه را در فضای سیاسی بیان نموده اند از این رو حضور ایشان در دبیرکلی iبه نفع حزب است.

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه موتلفه ای ها iبه دنبال تکلیف مداری می باشند، اظهار داشت: تکلیف iبه ایشان واگذار شد ایشان هم پذیرفت و سایر رقبا نیز iبه جز آقای ترقی کنار رفتند و در نهایت آقای حبیبی بیش از دو سوم رای را آورد و در سمت خود باقی ماند.

وی خاطرنشان نمود: موتلفه همیشه از جناح بندی و اختلافات داخل گروهی iبه دور بوده است و در این دوره نیز iبه خوبی این موضوع را مدیریت نمود.

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.