هشدار به اجاره نشینان اوقافی

۳۰ام بهمن ،

به گزارش نوساز، حجت الاسلام سید هاشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در صورتی که مستأجرین اوقاف اجاره بهاء املاکی را که در اختیار دارند به موقع پرداخت نکنند،‌ سبب می‌شود کسانی که در این میان لازم است از درآمد موقوفات بهره‌مند شود از فواید آن بی نصیب بمانند.

معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه افزود: کسانی که از درآمد موقوفات بهره‌مند می‌شوند،‌ قشر بی‌بضاعت جامعه را تشکیل می‌دهند و یا به دلایل مختلف با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: این اشخاص اشخاصی می باشند که نیاز دارند برای کسب مدارج علمی بالاتر از درآمد موقوفات بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: درصورتی که بر هر سببی درآمدی را که واقف معین کرده است حاصل نشود،‌ در بخش‌های مختلف با کمبود بودجه روبرو و در نهایت با مشکل روبرو می‌شویم.

به گفته وی، بخشی از این درآمدها صرف حفظ عین می‌شود و بابت حفظ موقوفه هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه اجاره بهاء املاک اوقافی پرداخت نشود بدون شک بازسازی موقوفات نیز مسکوت خواهد ماند در نهایت بعد از مدتی دیده می‌شود که موقوفاتی وجود دارند که درآمدی ندارند.

معاون اداره کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران ابراز داشت: باید توجه داشت که مزایای این اجاره بها به اقشار ضعیف و کم درآمد و نیز برای تکامل و رشد علم و پژوهش در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در صورتی که اجاره بهاء موقوفات پرداخت نشود این امر از طریق مراجع قضایی رسیدگی می گردد و حکم تخلیه آن مکان‌ها چنانچه اداری و مسکونی باشد گرفته می گردد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.