هشدار جلیلی به اشتون درباره اقدام غیرسازنده علیه ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده گفتگوهای ۱+۵ با ایران، با اشاره به انتظار ملت ایران برای واکنش مناسب در قبال رویکرد غیرسازنده طرف غربی هشدار داد: «مسئولیت هر گونه لطمه به روند سازنده گفتگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفتگوها می کند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران طی نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره هرگونه اقدام غیرسازنده غرب در قبال ایران هشدار داد.

به گزارش فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده گفتگوهای ۱+۵ با ایران نسبت به پیامدهای دوری از منطق در گفتگوها و بکارگیری ابزارهای غیرمشروع در قبال ملت ایران به کشورهای غربی هشدار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این نامه با اشاره به مبانی استدلالی و منطقی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران و نیز ارزیابی مستدل و دقیق پیشنهاد ۱+۵ در گفتگوهای مسکو تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد به سهم خود در ابتکارعمل‌هایی که بتواند گفتگوهایی موفق و رو به جلو را رقم بزند کماکان مشارکت نماید».

سعید جلیلی با ارزیابی روند گفتگوهای استانبول، بغداد و مسکو تصریح کرد: «استمرار گفتگوهای موفق و رو به جلو صرفاً در شرایطی ممکن است که در چارچوب راهبرد همکاری و در پی ایجاد اعتماد ملت ایران باشد».

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتظار ملت ایران برای واکنش مناسب در قبال رویکرد غیرسازنده طرف غربی هشدار داد: «مسئولیت هر گونه لطمه به روند سازنده گفتگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفتگوها می کند».


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.