هشدار حسین عسگری به داوران معترض

۰۳م اسفند ،

arash khamooshi (17 of 31)-1.jpg

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اخطار داد که داوران فوتبال نباید از روش‌های غیرقانونی برای بیان اعتراض خود استفاده کنند.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وظایف هر کسی در فوتبال مشخص است و معلوم می‌کند که چه کاری باید انجام دهد. اگر قرار باشد داوران نسبت به مساله‌ی خاصی اعتراضی کنند، باید از راه قانونی‌اش وارد شوند و شخصا اقدامی نکنند. گرچه در روزهای اخیر اتفاقات بدی رخ داده که ما از جنبه‌ی اداری پیگیر کار هستیم.

به گزارش ایسنا، چند تن از داوران فوتبال تصمیم گرفته‌اند که در اعتراض به رفتارهای ناشایست بعضی مربیان و بازیکنان با داوران در بازی‌های فوتبال با ۱۵ دقیقه تاخیر به میدان بروند.

عسگری در این‌باره گفت: اگر داوران اعتراضی دارند باید از مرجع مربوطه آن را پیگیری کنند. آنها می‌توانند مشکل خود را با بخش اداری داوری مطرح کنند . اگر غیر از این باشد، طبق آیین‌نامه فدراسیون فوتبال و کمیته‌ی داوران با خاطیان برخورد می‌شود.

عسگری در ادامه با مقایسه تصمیم داوران برای آغاز با تاخیر بازی‌ها و نحوه‌ی اعتراض محسن ترکی گفت: ترکی به ما اعلام کرد که تا با دایی و قربانی برخورد نشود، قضاوت نمی‌کند و ما هم پیگیر کار هستیم، اما مساله‌ای که امروز مطرح شده تازه است ولی آنها دربارهٔ‌ی این مساله با دپارتمان داوری صحبت نکرده‌اند. اگر اقدامی صورت بگیرد ولی دپارتمان یا تیم داوران از آن اطلاع نداشته باشند، خلاف است.

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال همچنین دربارهٔ‌ی سرنوشت اعتراض محسن ترکی و اقدام کمیته انضباطی گفت: کمیته انضباطی اعلام کرده که در گزارش داور از ۹۰ دقیقه بازی مطلب خاصی وجود ندارد که براساس آن بتوان با سرمربی و بازیکن راه‌آهن برخورد کرد، اما مساله این است که اعتراض محسن ترکی مربوط به مصاحبه‌های بعد بازی است که در این زمینه یا کمیته داوران به عنوان شاکی عمل می‌کند یا کمیته‌ی انضباطی مستقیما وارد کار می‌شود که این مساله هنوز در حال پیگیری است.

چند ماه پیش بخشنامه‌ای از سوی کمیته داوران ابلاغ شد مبنی بر این‌که ناظران داوری حق شرکت در برنامه‌های تلویزیونی را برای آنالیز عملکرد داوران ندارند. با این حال یکی از پیشکسوتان داوری به تازگی عنوان کرده که این قانون «من درآوردی» است. عسگری در این رابطه به ایسنا گفت: این قانون هشت ماه قبل از سوی فیفا ابلاغ شد و استعلام آن هم موجود است اما بعضی اشخاص چون دوست دارند مدام در مصاحبه‌های تلویزیونی مطرح باشند، صحبت‌های خلاف واقع بیان می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.