هشدار لاوروف درباره حمله به ایران+ وزیر ارتباطات حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای را تکذیب کرد

وزیر امور خارجه روسیه درباره عواقب اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و تاکید کرد: من درباره وقوع سناریوهای خطرناک هشدار می دهم و باید همه طرفها را وارد گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم ، سرگئی لاوروف امروز در مسکو اظهار داشت : امیدواریم اقدام نظامی علیه ایران هرگز عملی نشود، چون این مسئله عواقب خطرناکی دارد.

وی افزود: چنین اقدامی سبب می شود تمام تلاشها در زمینه حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران از بین برود. البته هر اقدام نظامی واکنشی متقابل در پی دارد، اما مهم این است که ما بر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تمرکز داشته باشیم. وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاشها در زمینه برگزاری نشست معاونان وزیر خارجه گروه ۱+۵ و ایران ، تاکید کرد: این مسائل امیدها به باز شدن درهای مسدود را افزایش می دهد.

در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار منتشر شده درباره حملات سایبری به تاسیسات هسته ای کشورمان را نادرست خواند و گفت که این اخبار صحت ندارد.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا درباره صحت و سقم اخبار منتشره مبنی بر حملات سایبری سازمان یافته به تاسیسات هسته ای کشورمان افزود: حملات سایبری همواره وجود دارد ولی این که در مورد تاسیسات هسته ای در هفته های اخیر اتفاق افتاده باشد، درست نیست و صحت ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که حملات سایبری پایانی ندارد، اضافه کرد: گاهی مواقع، روزانه بالای ۵۰۰ هزار تهدید در دروازه های ورودی کشور داریم ولی تهدید عمده یا حمله سایبری در هفته های اخیر علیه تاسیسات هسته ای اتفاق نیفتاده است.

وی علت این حملات را در اختیار بودن حاکمیت شبکه جهانی برای عده ای معدود دانست و گفت: منبع این حملات ناشناخته نیست.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.