هشدار پلیس در باره ایمیل

جام جم آنلاین: سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای این پلیس در خصوص استفاده از سرویس های ایمیل جهانی در دام شیادان گرفتار نشوند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس‏، سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا گفت: استفاده از فضای مجازی در حال گسترش است‏، به نحوی که بسیاری از شهروندان در این فضا، اقدام به تبادل اطلاعات و وجوه نقد خود اقدام می‌کنند.
 
وی با اشاره به برخی از آسیب های کاربران حوزه فضای مجازی هنگام استفاده از سرویس‌های ایمیل شخصی، از شهروندان خواست نسبت به ایمیل های دریافتی و ارسالی، هوشیاری لازم را داشته باشند تا در دام شیادان این حوزه قرار نگیرند و از ارسال اسناد و مدارک مالی جداً خودداری کنند.
 
سرگرد علی نیک نفس با تاکید براینکه نباید به نامه های الکترونیکی مشکوک اعتنا کنیم، تصریح کرد: کاربران فضای مجای باید از ارائه اطلاعات و مشخصات هویتی، جغرافیایی و نوع فعالیت اقتصادی از طریق ایمیل خودداری کنند.

این مقام مسوول به کاربران توصیه کرد: از کلیک کردن بر روی لینک های درج شده در ایمیل دریافتی به صورت مستقیم و بدون بررسی و دقت در متن آدرس لینک، خودداری و برای ورود به سایت اینترنتی، آدرس آن در آدرس بار، تایپ کنند.

وی تصریح کرد: به علت گستردگی فعالیت اقتصادی تجار و بازرگانان، امکان جلب توجه هکرها و مجرمان سایبری در این حوزه وجود دارد بنابراین لازم است، بازرگانان و تجار قبل از انجام هرگونه معامله اینترنتی، کلیه موارد را با طرف معامله به صورت تلفنی چک کنند.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا از شهروندان خواست تا به هشدارهای پلیس توجه کافی داشته باشند و در صورت دریافت ایمیل مشکوک سریعا آن را به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  گزارش دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.