هفتمین نمایشگاه تخصصی ایران در اربیل با حضور استاندار آذربایجان غربی گشایش یافت

در آیین گشایش این نمایشگاه، استاندار آذربایجان غربی طی سخنانی با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو کشور ایران و عراق گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در بیانات و سیاست گذاری های کلان اقتصادی و سیاسی، اهمیت ویژه ای به برقراری روابط با کشورهای همسایه و مسلمان قائل هستند که ما نیز به توصیه مسوولان کشورمان در ارتقای سطح روابط با کشور دوست و همسایه عراق و اقلیم کردستان تلاش می کنیم.

وحید جلال زاده، مساعدت برای توسعه کشورهای همسایه را سیاست اصولی جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود: اقلیم کردستان عراق با تلاش و کوششی که کرده اند به پیشرفت های خوبی دست یافته اند که مایه خرسندی مسوولین جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری، اقتصادی دو طرف و عزم جدی مسوولان برای توسعه روابط فی مابین اضافه کرد: امیدوار هستیم با حسن نیتی که هر دو طرف نسبت به پیشرفت و توسعه یکدیگر دارند، بتوانیم از تمام این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

جلال‌زاده با عنوان اینکه ملت ایران و مردم شمال عراق در روزهای سخت و بحرانی در کنار هم بوده اند یاد آور شد: رئیس جمهوری ایران به استانداران استان های مرزی سفارش کرده اند که با ارتقای سطح روابط، ملت های منطقه را به هم پیوند بزنند.

استاندار آذربایجان غربی حجم مبادلات ایران و عراق را در زمان حاضر حدود ۱۲ میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: ۶۰ درصد از این مبادلات با شمال عراق انجام می گیرد.

استاندار اربیل عراق نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و عراق گفت: حجم مبادلات بازرگانی ایران و عراق گرچه در سال های اخیر به نحو چشمگیری افزایش یافته ولی نسبت به ظرفیت هایی که دو کشور دارند هنوز راضی کننده نیست.

نوزاد هادی برگزاری نمایشگاه های صنعتی برای هر دو کشور ایران و عراق را فرصت مناسبی برای فعالان بخش های اقتصادی دو کشور دانست و اظهار کرد: نمایشگاه ها مانند پل دوستی هستند که می توانند مردم دو کشور را به هم پیوند دهند.

وی اضافه کرد: تاریخ و فرهنگ مشترک و همزیستی مسالمت آمیزی که دو ملت در طول تاریخ با هم داشته اند زمینه بسیار مساعدی است که می تواند در توسعه روابط همه جانبه اثرگذار باشد.

هفتمین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی در اربیل عراق در ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی دایر شده که در آن ۱۶۵ غرفه از ۱۹ استان کشور آخرین دستاوردهای تولیدی و صنعتی خود را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه که در ۴۰ غرفه آن کالاهای تجاری، صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی به نمایش در آمده است به مدت چهار روز دایر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در راس یک هیات اقتصادی و تجاری وارد اربیل عراق شده است.

۵۸۳/۵۸۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۱۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.