هلال احمر برای همکاری مشترک با پژوهشگاه رویان اعلام آمادگی کرد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، ‘ابوالحسن فقیه’ با حضور در پژوهشگاه رویان با ‘حمید گورابی’ رییس پژوهشگاه رویان در خصوص همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و پژوهشگاه رویان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ابوالحسن فقیه، با مثبت و ارزنده خواندن فعالیت های صورت گرفته در پژوهشگاه رویان تصریح کرد: کارهای زیربنایی بسیار خوبی در این مرکز انجام شده است که به نوعی آبروی علمی کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در ۲۳ استان کشور اظهار داشت:بر اساس برنامه های تدوین شده، این جمعیت باید در هر استان یک مرکز درمانی داشته باشد که می توانند تعامل و همکاری مشترکی با پژوهشگاه رویان داشته باشند.

رییس جمعیت هلال احمر افزود:جمعیت هلال احمر ایران همچنین یک مرکز درمانی بسیار مجهز و پیشرفته در کشور امارت و در شهر دبی دارد که بنا بر گزارشات رسیده ۵۰ درصد کل بیماران برای معالجه به این مرکز درمانی مراجعه می کنند.

فقیه حضور پزشکان متخصص و داروهای مقرون به صرفه برای بیماران نیازمند را از جمله دلایل موفقیت این مرکز درمانی برشمرد و افزود: جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای هر گونه فعالیت های درمانی با پژوهشگاه رویان در این مرکز درمانی مجهز نیز اعلام می دارد.

همچنین در این دیدار حمید گورابی، رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این پژوهشگاه گفت: هدف ما توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی با مرجعیت در علوم سلول های بنیادی، تولید مثل، زیست فناوری و طب ترمیمی است تا در ارتقای سلامت جامعه موثر واقع شویم.

رییس پژوهشگاه رویان افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ دوره درمانی در پژوهشگاه وجود دارد که بیش از ۳۵ درصد این درمان ها به موفقیت منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موضوعات در حال حاضر پژوهشگاه رویان در خاورمیانه حرف نخست را می زند خاطر نشان کرد: برخی موضوعات در مقالات پژوهشگران ایرانی برای اولین بار مطرح شده است و در صورتی که مورد حمایت قرار گیرد در افق ۱۴۰۴ می توانیم در زمینه های مختلف پزشکی به جایگاه قابل قبولی برسیم.

گورابی با معرفی بخش ها و مراکز مختلف پژوهشگاه رویان تصریح کرد: در حال حاضر مرکز تولید مثل و علوم زیستی ما دو مرکز تحقیقاتی بسیار مهمی هستند که به زودی یک مرکز تحقیقاتی جدید نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

به گفته رییس پژوهشگاه رویان، تولد نخستین کودک حاصل از روش IVF در سال ۷۱، تولد دومین کودک حاصل از روش میکرو اینجکشن در سال ۷۲، تاسیس بانک عمومی خون بند ناف در سال ۸۷، تولید نخستین گوسفند شبیه سازی شده در سال ۱۳۸۵، تولید نخستین گوساله به روش IVM به نام بوانا در سال ۸۷ از جمله کارهای صورت گرفته پژوهشگاه رویان است.

در این نشست ناصر اقدمی، رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در خصوص پزشکی ترمیمی و همچنین جایگاه سلول های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری های موجود در جامعه از جمله مشکلات قلبی و آرتروز نکاتی را بیان کرد.

همچنین در پایان این نشست رییس جمعیت هلال احمر با حضور در مراکز مختلف پژوهشگاه رویان از نزدیک با فعالیت ها و تحقیقات صورت گرفته آشنا شد.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۲۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.