همایش شکارچیان همیار محیط زیست شهرستان دامغان

دیده بان حقوق حیوانات: اداره محیط زیست دامغان اقدام به برگزاری همایشی عجیب کرده است: همایش شکارچیان همیار محیط زیست! اینکه چطور می توان کشتارچیان حیوانات را همیار محیط زیست دانست بر ما پوشیده است و مجسم می کنیم اگر قرار بود مشابه چنین همایشی در مسایل اجتماعی رخ دهد چه می شد… همایش قاتلان همیار بهزیستی و همایش سارقان همیار پلیس؟! گویا ادارت محیط زیست بیش از اینکه حافظ محیط زیست باشند خود را شکاربان می دانند و بس!

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان،‌اولین همایش شکارچیان همیار محیط زیست استان سمنان به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان و شورای اسلامی شهر دیباج، با حضور تعداد ۲۵۰ نفر از شکارچیان در شهر دیباج برگزار شد.

این همایش که در ابتدا با ضیافت افطاری و پذیرایی از روزه داران ماه مبارک رمضان همراه گردیده بود با حضور پر رنگ مسئولین شهری و استانی، نوید گر آغاز نگرشی نو در جهت آموزش و تنویر افکار عمومی و سازماندهی شکارچیان، تحت تشکل کانون شکارچیان همیار محیط زیست، انجام پذیرفت.

در ابتدای مراسم حضرت حجه الاسلام قدمی امام جمعه شهر دیباج به مسئولیت انسان از دیدگاه قرآن و بشریت در قبال طبیعت پرداختند و از شکارچیان خواستند نگهبانان حفظ حقوق انفال الهی باشند و وظیفه انسانی خود را بعنوان حیوان مخیرالعقول در پیشگاه عدل الهی رعایت نمایند.

در ادامه مراسم که همراه با پخش تصاویری از شقاوت انسان و ظلم به طبیعت به همراه بود، مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان سمنان با ایراد سخنرانی پیرامون مسائل و مشکلات محیط زیست، خواستار احترام شکارچیان به طبیعت و تمایز شکارکش ها از شکارچیان گردیدند و نیز عنوان نمودند، سازمان حفاظت محیط زیست از خدومترین ارگان های دولتی در بحث اجرای وظایف سازمانی می باشد، چرا که هر ساله تعدادی از حافظان و پاسداران این عرصه های طبیعی با جانفشانی و نثار خون خود، دین خود را به نحو احسن ادا می نمایند.

حمید ظهرابی در این مراسم خواستار مشارکت فعال دوست داران طبیعت در حفظ انفال الهی و ایجاد تعامل سازنده بین شکارچیان و حفاظت محیط زیست شهرستان شدند .

در پایان جلسه از دو اداره دوست دار محیط زیست: ( اداره آموزش و پرورش، سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان ) و دو شهروند دوستدار محیط زیست: ( آقایان یداله جلالی رئیس شورای شهر دیباج و آقای شیردل فریدانش) با اهداء لوح سپاس قدردانی بعمل آمد.

شایان ذکر است: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان، سازماندهی کلیه شکارچیان مجاز را در رأس برنامه های سال ۹۱ تا تحقق صد در صدی،  هدف گذاری نموده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.