همایش ملی قشم، تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و چشم انداز آینده

رییس موسسه آموزش عالی قشم از برگزاری همایش ملی قشم ، تولید ملی ،کار و سرمایه ایرانی و چشم انداز آینده به منظور بررسی محورهای مختلف موضوع قشم طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه سال جاری در این منطقه خبر داد .

حیدر لطفی رییس موسسه آموزش عالی قشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطب گفت: این همایش با بررسی محورهای مختلف و پرداختن به موضوع قشم در زمینه تولید ملی و بازار کار، پیشینه تاریخی، کار و سرمایه ایرانی، صنعت، معدن و تجارت، ارتباط صنایع، معادن و پژوهش های دانشگاهی، منابع طبیعی، محیط زیست و اشتغال، گردشگری و سرمایه ملی، مرکز بورس، نفت و گاز و تولید ملی، بورس بین المللی کالا، خدمات و سرمایه ملی، برنامه ریزی شهری و روستایی و نقش آن در توسعه این جزیره برگزار می شود.

وی ادامه داد: از سایر محورهای این همایش می توان به موضوع قشم در زمینه آموزش عالی و دانشگاه های بین المللی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم و توسعه گردشگری، همکاری های بین المللی و منطقه ای در خلیج فارس، معماری، شهرسازی، گردشگری شهری و روستایی، ورزش و مسابقات بین المللی، خاستگاه هتل سازی مدرن و گردشگری نوین، توسعه حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، نقش مدیریت علمی و کارآمد در توسعه قشم، نقش ناوبری هوایی و زیر ساخت های پایانه های حمل و نقل هوایی در توسعه قشم، تفاهم ها و همکاری های بین المللی، مشارکت بخش غیر دولتی، نظام های امنیتی در منطقه خلیج فارس و نقش و جایگاه هنر در توسعه جزیره اشاره کرد.

لطفی زمان برگزاری همایش را ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: پژوهشگران و محققان کشور می توانند تا ۳۰ دی ماه ۹۱ مقالات علمی خود را در محورهای ذکر شده به دبیرخانه همایش ارایه کنند تا ۱۵ بهمن ماه نتایج از طریق داوران اعلام خواهد شد.

رییس موسسه آموزش عالی قشم برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای قشم و همچنین بررسی قشم در آیینه هنر و رسانه را از برنامه های جنبی این همایش مطرح کرد.
براساس این گزارش، همایش ملی قشم، تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و چشم انداز آینده توسط سازمان منطقه آزاد قشم و با مشارکت موسسه آموزش عالی و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه برگزار خواهد شد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.