همراهان و بیماران جایگزین پرستاران می شوند

۰۹ام بهمن ،

به سبب کمبود نیروی پرستار در مراکز درمانی بهیاران حتی همراهان بیمار جایگزین پرستاران می شوند که سبب ارائه خدمات درمانی پایین به بیماران می گردد.

دکتر میرزابیگی رئیس نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  علیرغم اینکه فعالیت کادر پرستاری طبقه بندی شده است اما به سبب کمبود نیروی پرستاران متأسفانه در مراکز درمانی بهیاران جایگزین کار پرستاران می شوند. یعنی فردی با تخصص پایین جایگزین و متولی انجام تخصص بالاتر از علم خود شده که بیماران به شدت متضرر این موضوع می باشند.

وی افزود: درنظام سلامت هر فرد باید فعالیت خود را انجام دهد اما حتی در بعضی از بیمارستان ها چه دولتی و چه خصوصی شاهدیم که حتی همراه بیمار نیز جهت انجام کارهای بیمار خود باید مبلغی را نیز به بیمارستان واریز نماید که تمامی این مشکلات به سبب کمبود پرستاران ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه حتی در بخش خصوصی مبالغی بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان از همراه بیمار دریافت می گردد خاطر نشان کرد: بیشترین آسیب ناشی از کمبود پرستاران به بیماران وارد می گردد.

وی افزود: قانون ارتقا بهره وری مشکلات ناشی از کمبود پرستاران را بررسی کرده است و با جذب بیشتر پرستاران می توانیم شاهد ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت باشیم.

وی افزود: سلامت نعمتی همگانی است نه تجاری لذا باید همه ارگان ها در جهت ارائه آن کوشا باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.