همزمان با برگزاری جشنواره بسم الله از سه کتاب نفیس رونمایی می شود

‘محمدرضا کمره ای’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سه کتاب ‘بسم الله’ حاوی آثار برتر طراحی ،گرافیک و خوشنویسی با موضوع نگارش این آیه شریفه ،کتاب عکس بناهای اسلامی و همچنین آثار نقاشی هنرمندان جوان و پیشکسوت با موضوع آفرینش همزمان با ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد.

مدیرموسسه فرهنگی هنری مکعب دو رشته عکاسی و نقاشی را بخش های جنبی جشنواره دهم بسم الله عنوان کرد و افزود: این کتاب ها هر کدام حاوی ۲۰۰ اثر از بخش های گرافیک،عکس و نقاشی است که توسط انتشارات مشق هنر تهیه و روانه بازار می شود.

مدیرمسوول نشریه تجسمی مکعب یادآورشد:کتاب های یادشده پس از انتشار،درکتاب فروشی ها و موسسات فرهنگی هنری برای علاقمندان قابل دسترسی است.ضمن اینکه این کتاب ها را به ۱۵ دانشگاه هنری و ادبی دنیا نیز ارسال خواهیم کرد.

کمره ای توضیح داد:به رغم افزایش قیمت کاغذ و هزینه های چاپ،دبیرخانه جشنواره بسم الله طبق سنوات گذشته کتاب های این رویدادهنری را همزمان با برگزاری نمایشگاه روانه بازارمی کند،اما انتظار دارد متولیان فرهنگی و فعالان بخش هنرهای دینی ما را در تهیه این کتاب ها همراهی کنند.

وی درباره کتاب عکس معماری بناهای اسلامی توضیح داد:با وجود غنای فراوان معماری اسلامی،در زمینه پژوهش این رشته خلاهایی احساس می شد،از این رو این کتاب جامع، به منظور نقد و بررسی سبک های مختلف معماری از دوره آل بویه تا دوران معاصر تهیه شده است.

کمره ای این کتاب را حاوی تصاویر زیبا و دیدنی از معماری مساجد،گنبدها،مناره ها و بناهای مختلف ایران توصیف کرد و گفت:این کتاب که دارای مطالبی از اساتیدی چون آزاد بخت،میرزایی مهر و تسلیمی است و برای اسلام شناسان،اساتید معماری،مرمت و پژوهشگران اثری قابل توجه خواهد بود.

به گفته مدیرنشریه مکعب،علاقمندان به عکاسی می توانند تا ۱۵ تیرماه تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره بین المللی بسم الله در هشت دوره گذشته خود همزمان با برگزاری این جشنواره و نمایشگاه آثار برتر این رقابت کتاب هایی حاوی آثار برتر این جشنواره را با عناوینی چون ‘بوستان بسم الله’،’هشت بهشت’ و…تهیه و منتشر کرده است.

نهمین دوره جشنواره بین‌المللی ‘بسم الله ‘همزمان با تهران در ابوموسی و کشورهای مالزی،امارات و بنگلادش برگزار می شود.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۱۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.