هند به دنبال ۴٫۴ میلیارد دلار اضافه درآمد طیف رادیویی!

۳۰م دیماه ،

 

دولت هند پیش بینی کرده است که حدود ۴٫۴ میلیارد دلار را با تحمیل هزینه یکباره طیف رادیویی بر شبکه های تلفن همراهی که امتیازات طیف را پایین تر از حد تعیین شده از سوی دولت نگه داشته اند عاید خود کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ بهارتی ایرتل، وودافون، آیدیا سلولار، ایرسل، ریلاینس و دو شبکه دولتی BSNL و MTNL مجبور به پرداخت هزینه به دولت هند می باشند.
 
این شبکه های تلفن همراه ابتدا براساس شرایط مجوز به اعطای ۴٫۴ مگاهرتز طیف با ۱٫۸ مگاهرتز طیف رادیویی متعهد شده بودند.
 
نوامبر قبل، دولت تصمیم به افزایش هزینه بازنگرانه برای هر طیف کمتر از ۶٫۲ مگاهرتزی ابتدایی طی دوره جولای ۲۰۰۸ تا ۱ ژانویه ۲۰۲۴ گرفت.
 
مبلغ وضع شده مبتنی برای ارزیابی مزایده طیف ۱۸۰۰ مگاهرتزی که سال قبل برگذار شد با برآوردهای مورد استفاده در مناطقی که طیف اصلا به فروش نرسیده، مانند دهلی و مومبای است.
 
شبکه تلفن همراهی که تمایل به پرداخت هزینه پیشین نداشته باشد گزینه واگذاری طیف افزوده به دولت را نیز خواهند داشت. این احتمال به صورت فرضی وجود دارد که با مبالغ پایین بدست آمده در مزایده آخر و با فرض اینکه مبالغ در آینده نزدیک افزایش نخواهند یافت، شبکه های دارای طیف مازاد ممکن است با امید به اینکه بتوانند آن را با مبلغ پایین تری خریداری کنند، آن را واگذار کنند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.