هنرمندان تجسمی‌ به جشنواره فجر احساس تعلق می‌کنند

۰۶م اسفند ،

معرفی هنرمندان راه‌یافته به پنجمین جشنواره تجسمی‌فجر/۱۵

هنرمند راه‌یافته به بخش نمایشگاهی عکس جشنواره فجر معتقد است که هنرمندان تجسمی‌ به جشنواره فجر احساس تعلق می‌کنند.

“خسرو شیرچی” هنرمند عکاس که اثرش در بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین المللی تجسمی‌ فجر راه پیدا کرده است به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: در فضای تجسمی‌ کشورمان به فضایی نیاز داریم که هنرمندان بتوانند آثارشان را عرضه کنند بنابراین جشنواره تجسمی‌ فجر فضایی است که به هنرمندان تعلق دارد و هر هنرمندی به فراخور سن و سال و تجربه اثری را به نمایش می‌گذارد.

این هنرمند که تحصیل کرده رشته نقاشی است با ابراز رضایت از تعیین موضوع برای جشنواره امسال اظهار کرد: اینکه امسال برای هر بخش از هنرهای تجسمی‌موضوعی را انتخاب کردند سبب شده تا ناخودآگاه از کمیت آثار کاسته و به کیفیت افزوده شود.

شیرچی در این باره افزود: وقتی برای جشنواره موضوع تعیین شود دیگر هنرمندان نمی‌توانند آثار آرشیویشان را به نمایش بگذارند و باید به موضوع فکر و آثاری با محتوای مرتبط به موضوع خلق کنند. از این رو به موضوع فکر می‌کند و سرمایه گذاری مطمئنی می‌کند.

او همچنین گفت: شادی و نشاط زندگی موضوع بسیار مناسبی است که برای رشته عکاسی انتخاب شده است. هنرمندان در این زمینه می‌توانند توانمندی‌های خود را نشان دهند. به همین سبب اینکه برنده باشم یا نه برایم اهمیتی ندارد آنچه که با حضور در جشنواره فجر اهمیت دارد این است که هنرمند با شرکت در جشنواره نوعی بودن و عرضه سالم کالای هنری را تجربه می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه انتخاب این موضوع بسیار مناسب است. به نظر من در ارائه آثار با این عنوان بهتر است هنرمندان نیمه پر لیوان را ببینند. چرا که هنر هنرمند این است که با ارائه آثارش این مضامین را به مخاطب القا کند.

شیرچی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از زمان انتشار یافتن فراخوان اظهار کرد: با توجه به اینکه جشنواره به شکل موضوعی برگزار می‌شود بهتر است فراخوان زودتر منتشر شود تا هنرمندان زمان بیشتری برای تولید اثر داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه داوران باید فاکتورهای مورد نظرشان را در فراخوان اعلام کنند گفت: بهتر است داوران فاکتورهای داوری شان را در فراخوان به طور واضح مطرح کنند تا هنرمندان با دید واضح تری به خلق اثر بپردازند.

این هنرمند با اشاره به اینکه عرصه دیجیتال به هنرمندان عکاس کمک شایانی کرده است تصریح کرد: هنر عکاسی در سال‌های اخیر به کمک دیجیتال توانسته رشد سریع‌تری نسبت به سایر هنرهای تجسمی‌داشته باشد از این رو طبیعی است در برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره تجسمی‌ فجر بخش عکاسی با استقبال گسترده‌تری نسبت به سایر رشته‌های تجسمی‌ روبروست.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.