هنرمندان تجسمی سودای حضور در شورای شهر را نداشتند

۳۱فروردین۱۳،

حالا دیگر ثبت نام در انتخابات شورای شهر به اتمام رسید و آنچه سبب شگفتی بسیاری در این دوره از انتخابات شد،ثبت نام چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در رسانه‌ها سر و صدای بسیاری به پا کرد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین در میان اسامی ثبت نام کنندگان نام کسانی چون حبیب‌الله کاسه ساز،تهیه کننده شناخته شده سینمای ایران ،افسانه بایگان بازیگر و محمد سلوکی از مجریان تلویزیون و عبدالحسین مختاباد خواننده تا افشین علا از شاعران کودک و نوجوان را می‌توان دید و حتی شایعه ثبت نام چهره‌های هنری تا مطرح کردن نام هدیه تهرانی نیز پیش رفته بود که البته در انتخابات ثبت نام نکرد. در کنار این ثبت نام ورزشکاران صاحب نام که حضورشان در شورای شهر مسبوق به سابقه است را نیز باید در شمار اتفاقات فرهنگی دانست.

آنچه شاید در این میان جالب باشد تامل بر این نکته است که در میان اسامی هر کدام از عرصه های هنری و فرهنگی تمایل خود را برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی با داشتن نماینده‌ای در میان ثبت نام کنندگان نشان دادند به جز هنرهای تجسمی.

هیچ نقاش و گرافیست و عکاس و مجسمه‌سازی نبود که پایش را در ستادهای ثبت نام شورای شهر بگذارد در حالیکه پیوند تنگاتگی میان هنر هنرمندان این عرصه و شهر وجود دارد و چه بسا هنرمندان این عرصه مشاوران بهتری هم برای تحولات شهری لااقل در بخش کالبدی آن باشند. اما چرا در این میان نامی از این هنرمندان نیست؟

شاید یکی از سبب‌هایش همان بازی رقابت در عرصه انتخابات باشد که شهرت در میان عامه مردم می‌تواند برگ برنده اصلی باشد همین مسئله بسیاری از هنرمندان را به سودای سیاست کشانده و نه لزوما تخصص که این را از اسامی ثبت نام کنندگان می‌توان دریافت.

هنرمندان هنرهای تجسمی عموما از شهرتی همگانی برخوردار نیستند و شاید کمتر کسی بداند که حتی در قیاس با سینمای ایران این هنرهای تجسمی است که در بسیاری مواقع نام ایران را در عرصه جهانی به درخشش رسانده است. این در ذات هنرهای تجسمی و حتی هنرمندان این عرصه است.حتی با وجود اینکه با ظهور هنرهای تازه در دهه‌های اخیر و ساختارشکنی که این عرصه در مردمی‌تر کردن هنرهای تجسمی داشته اما باز هم هنرمند هنرهای تجسمی بیش از خودش هنرش را عرضه می‌کند و حتی اگر اهل سیاست باشد این سیاسی بودن را در آثارش جلوه می‌دهد.

در هر صورت اسامی تایید صلاحیت شدگان به زودی اعلام می‌شود و انتخابات نیز برگزار می‌شود و تا سه ماه دیگر شورای شهر اعضای تازه خود را می‌شناسد. از همین حالا این اعضا تازه می‌توانند روی هنرمندان تجسمی به عنوان مشاوران مطلع برای بهتر کردن کیفیت بصری شهر حساب ویژه باز کنند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.