هنرنمایی سه بعدی در انفجار استون مارتین جیمز باند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

هنرنمایی سه بعدی در انفجار استون مارتین جیمز باند

عصر خودرو : تهیه کنندگان جیمز باند رازی را که در پس انفجار استون مارتین مدل DB5 در فیلم تازه ” اسکای‌فال” وجود دارد را فاش کرده و تصاویری از ساخت این اتومبیل را با استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی منتشر کرده اند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از مهر، استون مارتین DB5 جیمز باند در فیلم تازه “اسکای‌فال” چندین مرتبه با انفجارها و بدلکاریهای بزرگ رو iبه رو شد که در میان آنها می توان iبه صحنه ای اشاره کرد که این اتومبیل گرانقیمت در میان شعله های آتش منفجر می گردد.
تهیه کنندگان رازی که در پس این بدلکاریها وجود دارد را فاش کرده است، تکینکهایی که براساس آن اگر یک اتومبیل از دست برود iبه سادگی می توان اتومبیل دیگری را چاپ کرد و iبه جای آن مورد استفاده قرار داد.
برای فیلمبرداری اسکای فال سه اتومبیل iبه اندازه یک سوم اصلی با یک چاپگر سه بعدی بزرگ تهیه شد.
این مدلها اتومبیل اصلی را تقلید کرده اند که در دهه ۱۹۶۰ در سکانسهای اکشن فیلمهای جیمزباند مورد استفاده قرار می گرفت و درحال حاضر بسیار گران قیمت تلقی می گردد.
این مدل توسط شرکت پروشاپ مدل میکر تولید شد که در تولید وسایل صحنه های فیلمبرداری متخصص است و برای چاپ اتومبیل از چاپگر سه بعدی شرکت Voxeljet استفاده می کند.
دکتر اینگو ادرر مدیر عامل شرکت Voxeljet اظهار داشت: ما برای سه مدل پلاستیکی استون مارتین DB5 با شرکت پروشاپ قراردار بستیم.
وی افزود: ما iبه سادگی توانستیم این ماشین اسپرت افسانه ای را در یک قطعه با اندازه ۱:۳ با استفاده از آخرین مدل چاپگر VX4000 چاپ کنیم، این مدل می تواند مدلهایی را iبه اندازه ۸ متر مربع چاپ کند. این درحالی است که سازندگان بریتانیایی خواستار اتخاذ یک رویکرد متفاوت بودند.
ادرر اظهار داشت: برای اطمینان حاصل کردن از اینکه این مدل چاپ شده استون مارتین با همه جزئیات ممکن ساخته شده است و برای آنکه کارکرد مورد نظر را در فیلم داشته باشد آنها تصمیم گرفتند که ماشین مجموعه قطعات ۱۸ بخش مجزا باشد. بدنه کلی روی یک فریم فولادی قرار دارد و تقریبا مشابه روند سرهم کردن اتومبیلها در گذشته بوده است.
گفته می گردد که استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در آینده صنعت فیلمسازی نقش مهمی برعهده خواهد داشت. این فناوری فرصتهای خارق العاده ای در اختیار فیلمساز قرار می دهد و روند کار را دقیقتر و سریعتر پیش می برد.
پس از اتمام این فرآیند تشخیص مدلهای استون مارتین تهیه شده با چاپگر voxeljet با مدل اصلی حتی در نماهای نزدیک غیر ممکن است.
استون مارتین DB5 که در اولین فیلم جیمزباند، دقیقا ۵۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفت سالم باقی مانده است.

چهارشنبه ۲۴ آبان   ۱۴:۵۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.