هنوز برای اعلام خطر اپیدمی ویروس جدید شبه سارس زود است

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدیدی اعلام کرد: پس از انتشار خبر جدید مقامات بهداشتی انگلیسی درباره شناسایی یک ویروس شبه سارس در بیماری از خاورمیانه در یکی از بیمارستانهای این کشور، ‌هنوز تصمیم گیری برای اعلام خطر احتمالی شیوع یک بیماری تنفسی کشنده شبیه به بیماری سارس زود است و انجام مطالعات مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

به گزارش سرویس سلام ایسنا، مقامات انگلیسی اخیرا به سازمان جهانی بهداشت اطلاع دادند که این ویروس جدید در بدن مردی شناسایی شده که برای درمان از قطر به لندن منتقل شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: این بیمار پیش از سفر به لندن به عربستان سعودی سفر کرده بود که در آنجا نیز مرد دیگری اوائل سال جاری (۲۰۱۲) بر اثر ابتلا به یک بیماری مشابه جان خود را از دست داد.

مرد قطری در لندن مورد جدیدی است که به یک coronavirus از خانواده ویروس سارس آلوده شده است.

گریگوری هارتل سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در این رابطه تاکید کرد: هنوز برای اعلام خطر اپیدمی این ویروس شبه سارس زود است و سوالهای زیادی در این زمینه وجود دارند که باید با مشاهدات و استدلال ‌های پزشکی بیشتر پاسخ داده شوند.

هارتل تصریح کرد که هنوز از هیچ کشوری موارد مشابه به سازمان جهانی بهداشت گزارش نشده است.

Coronavirus‌ها معمولا از طریق هوا منتقل می‌شوند اما هارتل و همکارانش می‌گویند احتمال دارد که بیماران مستقیما ویروس را از حیوانات دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.