هورمون “استرس” پوستتان را پیر می کند

فروردین ۱۴۰۳

برخی عادت های رفتاری نادرست در انسان ها سبب می شود روند پیری سریعتر شود و پوستشان آسیب بیشتری می بیند.

محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، گفت: روند پیری یک روند ساعت بیولوژیک است که در سلول آغاز به پایین آمدن می کند.

وی ادامه داد: گذشت زمان سبب پایین آمدن فعالیت سلول شده و کاهش تراکم الیافی که سبب خاصیت ارتجاعی پوست می شوند را به همراه دارد.

این متخصص پوست و مو همچنین اظهار داشت: عوامل محیطی از جمله اکسیدان‌ها و همچنین تابش اشعه ماوراء بنفش نیز سبب پیری سطح پوست خواهند شد.

دکتر رضوانی با اشاره به اینکه هورمون کوریتزول مقدمات را برای بدن در مواجه با استرس تولید می کند تصریح کرد: وقتی فردی نیاز به افزایش گردش خون در سطح بدن دارد کورتیزول فشار خون، ضربان قلب را افزایش می دهد تا نیازهای بدن در این زمان تأمین کند.

وی تشریح کرد: اشخاصی که در زمان صحبت کردن بیشتر از صورت استفاده می کنند چین و چروکشان بیشتر از دیگران او است و یا اشخاصی که در معرض آفتاب بیشتر روی در هم کشیده اند و حالت اخم را داشته اند خطوط صورتشان بیشتر است.

وی در ادامه اظهار داشت: اشخاص هنگام استرس چهره درهم می کشند درنتیجه این سبب خطوط در صورت می شوند بنابراین کسانی که در معرض استرس های طولانی مدت می باشند و به صورتشان حالت می دهند چین و چروک صورتشان بیشتر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آرامش روحی و حالت ندادن به صورت سبب کاهش روند پیری صورت در اشخاص می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.