هولوکاست، دروغ بزرگ صهیونیست ها

خبرگزای آریا- حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه هدف آزادی دروغین غربی، ایجاد بی دینی است،گفتند:جلوگیری از تحقیق درباره هلوکاست، نمونه ای از ادعای آزادی دروغین غرب است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ ایشان تصریح کردند: کسی که از اسلام برگشته و مرتد گردد و به صورتی لفظی و عملی، علیه اسلام فعالیت کند، حکم این فرد – البته با توجه به به فطری یا ملی یا مرد و زن بودن، مجازات است.
معظم له با بیان این که فردی که در جامعه به ارتداد تظاهر نکند، تنها مورد بازخواست و حسابرسی خداوند قرار می‌گیرد، به توضیح چرایی مقابله با فردی که در جامعه به تبلیغ علیه دین بپردازد، پرداخته و گفتند: دو نوع نظام و حکومت وجود دارد، نوع اول به دین ربطی ندارد و اصلاً مطرح نیست و آن‌را جزو زوائد دانسته و مطلقاً ارتداد و برگشت از دین را در قالب نظام خود نمی داند و در واقع این‌گونه نظامی، منهای ماوراء الطبیعت است.
ایشان افزودند: نظام دیگر، رکنش حفظ دین  و ماوراء الطبیعی و مورد هدایت آموزگاران دین الهی است.
این مرجع تقلید با بیان این که اگر کسی مرتد شد و به تبلیغ علیه دین پرداخت، در نوع دوم نظام، دشمن محسوب می‌شود، تصریح کردند: در هرنظامی اینگونه است که اگر با اصل نظام مخالفت شود، اجازه فعالیت داده نمی‌شود؛ همانطور که در نظام‌های سرمایه داری و سوسیالیستی، کسی اجازه توهین و دشمنی و تبلیغ علیه اصل آن نظام را ندارد.
معظم له با بیان این که در تمام دنیا هیچ نظامی به عنوان آزادی به دشمن خود اجازه فعالیت و ضدیت را نمی دهد، ابرازداشتند: بر همین اساس، اسلام از آزادی عقیده دفاع می‌کند و به نوع دین فرد کاری ندارد؛ اما اگر قصد مقابله با نظام را داشته باشد، اجازه نمی دهند.

هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیست ها
ایشان به دروغ بزرگ و بی دلیل صهیونیست ها در مورد «هلوکاست» اشاره کردند و گفتند: اگر یک فیلسوف و محقق آن را بررسی و رد کند، محکوم می شود.
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که آزادی را غرب برای بی دین نمودن جامعه و مردم ایجاد کرده است، گفتند: همین هلوکاست و عدم اجازه تحقیق و محکومیت فرد به خاطر دروغ دانستن آن، نمونه ای از دروغ بودن ادعای آزادی در غرب است.
معظم له بیان داشتند: یک نظام اسلامی که دارای مقبولیت است، نمی تواند بپذیرد که کسی علیه اصولش اقدام نماید.

با اجبار نمی توان کسی را دیندار کرد
ایشان در ادامه به بیان شبهه ای در خصوص آیه «لا اکراه فی الدین …» پرداختند و با اشاره به شأن نزول آیه، یادآورشدند: یکی از انصار از پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خواست تا فرزندش را که از دین اسلام خارج شده بود، به دین برگرداند، پیرو همین درخواست، این آیه نازل شد که با اکراه نمی توان کسی را دین دار نمود.
ایشان ابرازداشتند: در حقیقت این آیه را بر آزادی مذهب قراردادند یعنی ارتداد ولو این که دشمنی با نظام داشته باشد در حالی که این افراد، معنی آیه را نفهمیده اند.
معظم له درادامه با بیان این که اعمال به دو بخش جوارح (اعضا بدن) و جوانح( مانند قلب ) تقسیم می شود، توضیح دادند: اعمال مربوطه به جوارح، قابل اکراه نمودن و اجبار کردن است؛ اما اعمال جوانحی مربوط به عقیده است که با زور و اکراه نمی شود کسی را به آنچه بخواهیم، معتقد نماییم.
ایشان افزودند: راه حل عقیده آوردن و نفوذ در قلب، در آیه «و …. ان ربک اعلم بالذین…» ذکر شده است.
حضرت آیت الله سبحانی اضافه کردند: از آنجا که اعتقاد آوردن، جوانحی  و قلبی است، اکراه بر دینداری قابل عمل نیست؛ همچنین خلاق متعال در قانون آفرینش دین را غیراکراهی دانسته است.
معظم له در ادامه شبهه دوم  را که عدم ورود حکم مرتد در قرآن است، اینگونه پاسخ دادند: که بر اساس «ما اتاکم الرسول فخذوه و …»، خلاف قرآن است که همه چیز در قرآن بیاید، زیرا قرآن قانون اساسی است و شأن آن بیان کلیات می‌باشد و جزئیات هم توسط پیامبر(ص)،  تبیین می شود.

افراد ناآشنا قرآن را تفسیر نکنند
ایشان با اشاره به بیان سنت، اجماع ، عقل و…، درباره حکم مرتد، تصریح کردند: نباید، کسانی که اهل فن نیستند و با قرآن آشنا نمی‌باشند، به بیان و تفسیر بپردازند.
حضرت آیت الله سبحانی، شبهه سوم را تحریک عواطف عنوان کرده و با بیان این که یکی از اهداف دشمن، بهره ‌گیری از تحریک عواطف است، افزودند: در این شبهه هم عدم تطابق حکم مرتد با روح قرآن و اسلام و رحمه للعالمین بودن آن، مورد تحریک و سئوال قرار گرفته که در پاسخ باید پرسید، آیا قوانین کیفری در قرآن و سنت نیست؟

ایشان با اشاره به آیات «انما جزاء الذین یحاربون الله و رسوله و یسعون فی الارض فساداً ان یقتلوا او یصلبوا او تقطع ایدیهم و ارجلهم من خلاف او ینفوا من الارض ذلک …» و «السارق و السارقه فقطعوا …»، ابرازداشتند: نمی شود که برخی از امور و احکام دین را بدون در نظر گرفتن برخی دیگر ازاحکامش بیان نمود و ارائه داد. بر این اساس، اجرای قانون اسلام، موجب حیات جامعه است.
حضرت آیت الله سبحانی به آیه «إن الذین امنوا ثم کفروا ثم امنوا ثم کفروا ثم ازدادوا کفراً لم یکن الله لیغفر لهم و لا لیهدیهم» اشاره و خاطرنشان کردند: برخی افراد با بیانی اتو کشیده اسلام را جدای از احکام کیفری آن معرفی می‌کنند و تنها جنبه رحمت و بشیر بودنش را قبول دارند.
ایشان در ضمن مثالی به مطلب فوق اینگونه پاسخ دادند که اگر حج را یک منظومه بدانیم و آثار و فواید حج را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که در سراسر آن، نوعی توحید دیده می‌شود، بنابراین اگر کسی در مطالعات اسلام خود، «جزء‌گرا» باشد، متوجه نکات مهم آن نمی شود. مانند حج که اگر جرئی از آن بررسی شود، اسرار هر یک از اعمال حج که همان خروج از ماده و دخول در روحانیت است را متوجه نمی شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.