هویت ایرانیان کرامت مداری، حکمت مداری و حق مداری است

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور در واحد شهرری:

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه استادان که در واحد شهرری برگزار شد گفت: هویت ما ایرانیان از سه ویژگی کرامت مداری، حکمت مداری و حق مداری تشکیل شده است و این هویت به شدت از سوی دشمنان مورد هجوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آریا، رییس مرکز هم اندیشی استادان ادامه داد: از سوی دشمنان انقلاب و نظام، تحت جنگی بسیار گسترده و هوشمند قرار داریم و هویت ما به شدت مورد تهدید جدی است.

 استادان، فرهیختگان و دانشگاهیان رسالت سنگین و تاثیر گذاری در این راستا دارند و ما امیدواریم این دوره های دانش افزایی طرح ضیافت اندیشه بتواند سطح کار استادان را در تقابل با تهاجم های ضد هویت اسلامی مان ارتقاء دهد.

وی اظهار داشت : برخی می گویند می خواهند استادان را به زور به بهانه ارتقا به این دوره ها بکشانند. که این طور نیست. شرکت در دوره های ضیافت اندیشه در رابطه با ارتقای استادان الزامی نیست و آن چه استادان از ضیافت اندیشه می خواهند ورای این بحث هاست. هستند استادانی که به درجات استاد تمامی هم رسیده اند و نیازی به ارتقاء ندارند اما با علاقه و اشتیاق فراوان در این دوره ها شرکت می کنند.

ایشان ادامه داد : در سراسر کشور در سال گذشته ۱۱ هزار استاد در ۵۰ روز در طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه شرکت کرده اند و می دانیم این طرح همچنان ناقص است که با رصد کلاس ها و مدرسان این دوره ها ، سعی در تکمیل و ارتقای کیفی آن داریم.

اندیشه قرآنی پایه واساس معرفت است

کیانوش فتحی واجارگاه نیز در این مراسم گفت : به فرمایش مقام معظم رهبری رمضان ماه فرصت هاست و ما نیز برای فراهم کردن بستر این فرصت باید بسیج شویم. ما و همه همکاران نیز سعی کردیم با میزبانی از طرح ضیافت اندیشه این بستر را فراهم آوریم.

رئیس واحد شهرری گفت : اندیشه قرآنی پایه و اساس معرفت است و طرح ضیافت اندیشه قرآنی بهترین هدیه فرهنگی و دینی است که موجبات تعالی، رشد و بالندگی معنوی را ایجاد میکند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری مفتخر است که در ماه ضیافت الله، میزبان اساتید و دانشجویان عزیز بوده و قدمی در جهت اهداف والای اسلام و رشد و اعتلای انسان بر میدارد.

وی در ادامه به نقطه نظرات استادان در خصوص طرح ضیافت اندیشه اشاره کرد و گفت : استادان ضمن توجه به اهمیت و ضرورت این طرح نقدهایی نسبت به فشردگی برنامه زمان بندی برگزاری کلاس ها طرح ضیافت اندیشه داشتند.

دکتر فتحی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی طرح ضیافت اندیشه اظهار امیدواری کرد کم و کاستی ها را در سال های آینده مرتفع نماییم تا شرایط بهتری برای برگزاری طرح ضیافت اندیشه و دیگر طرح های قرآنی ایجاد شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد شهر ری با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه، علاوه بر آثار و برکات فرهنگی و معنوی فراوان، برای یاری رساندن استادان در رسالت مهم تعلیم و تربیت است.  

حجت الاسلام والمسلمین دادگر نیز در این مراسم گفت: طرح ضیافت اندیشه یک طرح معرفتی، دینی است که تقارن آن در ماه مبارک رمضان و به جهت فرصت آن در این ماه به شکل فرهنگی، آموزشی اجرا میگردد.

وی ضمن گزارشی از طرح ضیافت اندیشه استادان گفت : بحث بیداری اسلامی و تحولات منطقه ، مباحت تولید ملی، اندیشه های سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی با مباحث هسته ای و تحریم ها و… از موضوعاتی است که مورد علاقه و نظر استادان و با استقبال و مشارکت آن ها در مباحث همراه بوده است.

وی ضمن گزارشی از فرایند برنامه های آموزشی و فرهنگی و فوق برنامه، بهره گیری از نظرات اساتادان را در برنامه ریزی این طرح و اختیاری بودن انتخاب تعداد کلاس ها و کارگاه ها در قالب سایت هم اندیشی و نهاد ری را از جمله نکات قابل توجه در طرح ضیافت اندیشه استادان امسال دانستند.

در پایان این مراسم قرعه کشی عمره ، عتبات عالیات و سفر به مشهد مقدس  برای استادان شرکت کننده در طرح انجام شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد شهرری گفت: آغاز طرح ضیافت اندیشه در واحد شهر ری توام با همدلی و همکاری مناسب رییس واحد، نشانگر اهتمام و رویکرد فرهنگی  جناب آقای دکتر فتحی بوده و اظهار امید واری نمودند با بهره گیری از پیشنهادات مناسب استادان و همکاری و هماهنگی معاونت آموزشی با محوریت دفتر هم اندیشی اساتید بتوانیم در فرصت های بعدی با استفاده از تجارب مناسب آن شاهد استمرار موثر طرح دانش افزایی استادان در واحد شهر ری باشیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.