هیلاری کلینتون:کشورهای آسیایی ملزم به کاهش تنش‌های منطقه‌ای هستند

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: در شرایطی که جنگ لفظی میان چین و ژاپن بر سر یک مناقشه ارضی افزایش یافته است، کشورهای آسیایی ملزم به کاهش تنش‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نشست سه جانبه‌ای را با حضور “کیم سونگ هووان”، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی و “کوئیچیرو گمبا”، وزیر خارجه ژاپن در خصوص تنش‌های منطقه‌ای برگزار کرد.

یک مقام دیپلماتیک ارشد آمریکا اظهار کرد: در این نشست سه کشور بر تمایل خود برای داشتن یک شبه‌جزیره کره آرام و عاری از سلاح هسته‌ای تاکید کردند و قرار است که طرفین در خصوص راه‌های دیگر دستیابی به اهدافشان مذاکراتی برگزار کنند.

این مقام در ادامه تاکید کرد: در این نشست همچنین عنوان شد که کشورهای این منطقه ملزم هستند تا مشکلات خود را به صورت مسالمت آمیز حل‌وفصل کنند.

کلینتون همچنین در یک نشست دو جانبه با وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد که توکیو باید محتاطانه و با جدیت مشکلات مناقشه ارضی خود را با چین حل کند.

آمریکا و سایر کشورهای منطقه با نگرانی شاهد مناقشات ارضی چین و ژاپن در دریای چین جنوبی هستند. گفته می‌شود که این جزایر خالی از سکنه است اما دارای منابع غنی می‌باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که “یانگ جیه‌چی”، وزیر امور خارجه چین در سازمان ملل با دیپلمات‌های ژاپنی در خصوص جزایر مورد مناقشه جر و بحث کردند و ژاپن را به دزدی جزایر متهم کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.