واردات خودرو محدود می شود؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

ممتازنیوز: رکود در بازار خودرو باعث کاهش جزئی قیمت برخی خودروها شد و در چنین شرایطی، زمزمه محدود شدن واردات خودروهای خارجی به گوش می‌رسد.

به گزارش ممتازنیوز، در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو با رکود همراه است و مشتریان این بازار در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها هستند تا پس از آن، نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.
در این شرایط، تولید کارخانه‌های خودروسازی کشور نیز به دلیل پایین بودن میزان تقاضا، در حد پایینی قرار دارد.
از سویی، بحث‌هایی در مورد محدود شدن واردات خودرو مطرح است و برخی فعالان بازار از احتمال سپردن واردات خودرو از سوی دولت به شرکت‌های خاص خبر می‌دهند که اگر این اتفاق عملی شود، قیمت خودروهای خارجی با افزایش همراه خواهد بود.
در این شرایط، قیمت برخی خودروهای داخلی با اندکی کاهش همراه شده به طوری که قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 با افت یک میلیون تومانی به ۳۷ میلیون تومان رسیده و مدل V9 این خودرو نیز با همین میزان کاهش قیمت، حدود ۵۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
قیمت پژو ۲۰۷ معمولی و ۴۰۵ بنزینی نیز با کاهش یک میلیون تومانی به ترتیب به ۴۷ و ۲۸ میلیون تومان رسیده است.
پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز با کاهش قیمت یک میلیون تومانی، این روزها ۲۸٫۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت
به گزارش فارس، طی روزهای اخیر قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۵ میلیون تومان رسیده و پژو پارس سال نیز با همین میزان کاهش قیمت، حدود ۳۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو هم با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۳٫۵ میلیون تومان رسیده و افت قیمت رانا نیز در این مدت ۵۰۰ هزار تومان بوده که این روزها به قیمت ۳۱ میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت سمند سال و ویتارا هم با کاهش یک میلیون تومانی به ترتیب به ۲۷ و ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است
در روزهای اخیر، وانت باردو بنزینی با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت مگان
در مورد محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز می‌توان به افت ۶۰۰ هزار تومانی قیمت تندر ۹۰ مدل E2 اشاره کرد که در حال حاضر ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
قیمت تیانا high نیز با کاهش دو میلیون تومانی به ۱۴۳ میلیون تومان رسیده و ماکسیما نیز با همین میزان کاهش قیمت، این روزها ۱۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.
در مورد مگان نیز باید به کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان عرضه می‌شود.
قیمت وانت پیکاپ دوکابین نیز با افت یک میلیون تومانی به ۸۲ میلیون تومان رسیده است.

افت قیمت خارجی‌ها
در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افت ۱۰ میلیون تومانی قیمت بی‌ام‌و X3 اشاره کرد که این روزها به قیمت ۳۷۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
قیمت کمری نیز با کاهش ۴ میلیون تومانی به ۱۴۳ میلیون تومان رسیده و در عین حال، یاریس هاچ‌بک افت قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و این روزها به قیمت ۸۷ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
قیمت اپتیما و اسپورتیج نیز با افت ۲ میلیون تومانی به ترتیب به ۱۳۷ و ۱۵۲ میلیون تومان رسیده است.
افت قیمت سراتو نیز طی روزهای اخیر یک میلیون تومان بوده ‌است. در حال حاضر نوع معمولی این خودرو ۱۰۵ میلیون تومان و نوع کوپه آن ۱۰۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
سورنتو نیز با کاهش قیمت یک میلیون تومانی، در حال حاضر ۲۰۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
مزدا ۳ نیز با افت قیمت یک میلیون تومانی روبرو شده و در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت هیوندایی I20 نیز با کاهش یک میلیون تومانی به ۸۳ میلیون تومان رسیده و در مورد جنسیس هم می‌توان به کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که این روزها ۲۴۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
قیمت سوناتا نیز طی روزهای اخیر افت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر ۱۳۹ میلیون تومان معامله می‌شود.
رکود در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که مشتریان این بازار چشم انتظار تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت هستند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.