کارشناس بازار خودروهای تجاری اعلام کرد: پیشنهادات جالب برای شرکت‌های واردکننده خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کارشناس بازار خودروهای تجاری اعلام کرد: پیشنهادات جالب برای شرکت‌های واردکننده خودرو

کارشناس بازار خودروهای تجاری اعلام کرد:
پیشنهادات جالب برای شرکت‌های واردکننده خودرو

یک کارشناس بازار خودروهای تجاری اعلام کرد: محدود شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی موجب ایجاد انحصار در بازار و افزایش قیمت این نوع خودروها خواهد شد.

مصطفی ممقانی اصل در گفت وگو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: بحث محدود شدن واردات توسط اشخاص از زمانی مطرح شد که نرخ ارز کاهش پیدا کرد و در آن مقطع شرکت‌های واردکننده خودرو با عدم کاهش قیمت محصولات خود متحمل ضرر و زیان شدند که این امر لطمه‌ بزرگی به واردکنندگان شرکتی وارد کرد.
وی اظهار داشت: محدودیت واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی موجب انحصار در بازار و همچنین افزایش قیمت این نوع خودروها می‌شود چرا که واردات خودرو توسط شرکت‌های نمایندگی خاصی انجام می‌پذیر که این انحصاری شدن، همانند بازار خودروهای داخلی خواهد شد و مشکلات فراوانی را در این بخش به وجود می‌آورد.
این کارشناس بازار خودروهای تجاری اجرایی شدن این طرح را ناکارآمد دانست و با ارائه پیشنهاداتی در این زمینه بیان کرد: به جای محدود کردن اشخاص حقیقی در واردات خودرو باید خدمات پس از فروش مناسبی را به شرکت‌های واردکننده ارائه دهیم که مصرف‌کنندگان و واردکنندگان غیر شرکتی برای خرید خودرو به نمایندگی‌های مجاز با خدمات پس از فروش مناسب مراجعه کنند که با این کار روند افزایش قیمت خودروهای وارداتی از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح حق انتخاب مشتری برای خرید و واردات خودرو به صورت غیر شرکتی پایین می‌آید.
ممقانی اصل در ادامه به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخت و گفت: نمایندگی‌های واردکننده خودرو باید با ایجاد شرایط مناسب خرید، فروش اقساطی خودرو به مصرف‌کننده و ارائه سطح مطلوبی از خدمات پس از فروش مشتری‌ این نوع خودروها را ترغیب به خرید از شرکت‌های واردکننده کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.