“واردات کره” همچنان در سرگردانی “نرخ ارز”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

علی رغم واردات گسترده کره خام به کشور قیمت کره از ۱۵ روز پیش تاکنون دوبرابر شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس ملاحظات میدانی خبرنگار ما قیمت کره نزدیک به ۱۵ روز است که بی سر و صدا دوبرابر شده است .

از آنجایی که کره از فهرست کالاهای اساسی و نیز تخصیص ارز مرجع حذف شده؛ به همین خاطر بیشتر عرضه کنندگان و مغازه داران سبب افزایش قیمت کره را ابلاغیه دولت یازدهم مبنی بر ترخیص کره خام با ارز ۲۴۷۷ از گمرکات می دانند.

بر پایه این گزارش ممتاز به نقل از قیمت هر قالب ۵۰ گرمی کره که تا دو هفته پیش ۶۰۰ تومان بوده به ۱۲۰۰ تومان و نرخ هر قالب کره ۱۰۰ گرمی از رقم ۱۲۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

یکی از مغازه داران منطقه ۳ تهران در خصوص گران شدن کره می گوید: بیشتر از دو هفته است که کره گران شده و دلیل آن واردات براساس ارز مبادله ای است.

از سوی دیگر مرداد ماه امسال بود که باکری رئیس انجمن صنایع فرآورده های لبنی خبر عدم ترخیص ۱۱هزار تن کره از اول مرداد ماه به خاطر تخصیص نیافتن ارز ۱۲۲۶ جهت واردات این کالا را داد.

از سوی دیگر توقف ترخیص کره در زمانی اتفاق افتاد که وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دهم، ارز ۱۲۲۶ تومانی را برای کالاهای اساسی را مطابق مصوبه مجلس و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه کشمکش بین مسئولان دولت سبب شده تا با بلاتکلیفی صنعتگران، آسیب جدی به تولید کننده و مصرف کننده داخلی وارد شود.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: تا این لحظه پیگیریهای خبرنگار ما جهت انجام مصاحبه با رئیس اتحادیه صنایع فرآورده های لبنی و نیز مسئولین دولتی به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.