واردکنندگان نهاده های دامی در انتظار تخصیص ارز هستند/ابهام در تامین منابع ارزی

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به تامین ارز نهاده های دامی شدند.

واردکنندگان نهاده های دامی در انتظار تخصیص ارز هستند/ابهام در تامین منابع ارزی

به گزارش ممتاز نیوز، در متن نامه دبیر این اتحادیه به محمد مخبر آمده است:

همانطور که انتظار می‌رفت و در صحبت های اخیر ریاست محترم جمهور با مردم بر آن تاکید گردید، بنای دولت سیزدهم اعمال تغییرات سیاست های اقتصادی با پیش آگاهی و بر مبنای مطالعات کارشناسی می باشد که موجب تقدیر و تشکر است.

مزید استحضار اینکه این مهم در حوزه تجارت خارجی به ویژه تامین کالا های اساسی که یک فرایند حد اقل دو ماهه می باشد به معنی تعیین تاریخ دقیق تغییرات مورد نظر حداقل با فاصله زمانی دوماهه خواهد بود که فعالین حوزه، امکان ساماندهی و تنظیم امور اجرایی تجارت خود از جمله ایفای تعهدات در مقابل فروشندگان خارجی و خریداران داخلی را داشته باشند.

این درحالی است که با وجود گذشت بیش از یکماه از عرضه و تحویل حجم قابل توجهی از نهاده های دامی توسط اعضاء این تشکل به نرخ مصوب از طریق سامانه بازارگاه، کماکان در انتظار دریافت تخصیص ارز می باشند و با وجود اخبار ضد و نقیض مبنی بر ابهام در تامین منابع ارزی لازم، تداوم روند تامین نهاده های دامی هم با ابهام و بلاتکلیفی همراه می باشد.

لذا مجددا و موکدا در راستای فرمایشات اخیر ریاست محترم جمهور در خواست می گردد نسبت به ابلاغ سیاست های آتی دولت در این حوزه با جزئیات اجرایی و فاصله زمانی مناسب، دستورات لازم به واحدهای اجرایی ابلاغ فرموده و در تامین ارز کالاهای ارائه شده در سامانه بازارگاه به نرخ مصوب نیز دستور اهتمام ویژه مبذول فرمایید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.