وام ازدواج با مهریه ۱۱۰ سکه به هشت میلیون تومان افزایش می‌یابد

بهمنی از افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از شش به هشت میلیون تومان برای زوج هایی که میزان مهریه خود را ۱۱۰ تا ۱۱۴ سکه تعیین می کنند، خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،محمود بهمنی،رییس بانک مرکزی که در جلسه مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسایل اقتصادی کشور حضور یافته بود، اظهار داشت: به هر یک از زوجـــین مــبلغ سه میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد که با تعیین مهریه مذکور این رقم دو میلیون تومان دیگر افزایش می یابد.

وی گفت: بانک مرکزی در طول سال های گذشته تلاش های زیادی را برای تخصیص تمام منابع قرض الحسنه به مصارف این بخش انجام داده است.

بهمنی تصریح کرد: میزان تخصیص منابع به مصارف بخش قرض الحسنه در حدود ۳٫۵ سال پیش حدود ۳۹ درصد بود که این رقم هم اکنون به ۹۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تنها چهار درصد از منابع این بخش صرف تسهیلات قرض الحسنه نمی شود که تلاش می شود این میزان نیز تخصیص یابد.

یادآور می شود؛ بررسی مسائل اقتصادی کشور دستور کار جلسه امروز سه شنبه مجلس است که بر اساس آن مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ارائه گزارشاتی در این باره در صحن مجلس حضور یافتند.

پیش از ارائه گزارش از سوی مسئولان اقتصادی دولت تعدادی از نمایندگان مجلس نقطه نظرات کارشناسی خود در خصوص مسائل اقتصادی کشور را بیان کردند و سئوالات خود درباره وضعیت اقتصادی را پرسیدند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.