واکنش نامتعارف وزارت امور خارجه کانادا به مصاحبه ادعایی دیپلمات ایرانی

وزارت امور خارجه کانادا مدعی شد که دیپلماتهای ایرانی قصد دارند از سفارت ایران در کانادا برای به کار گرفتن اتباع ایرانی – کانادایی در جهت خدمت به منافع ایران استفاده کنند.
یک سخنگوی جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای که در روزنامه‌ی ” نشنال پست” منتشر شد ادعا کرد که اتباع ایرانی – کانادایی ایران را ترک کرده‌اند و برای داشتن زندگی بهتر کانادا را انتخاب کرده‌اند.
وی در این بیانیه افزود که “سفارت ایران نباید در انتخابات آنها دخالت کند” و “سازمان‌های امنیتی کانادا برای پیشگیری از تهدید و ارعاب کانادایی‌ها اقدام خواهند کرد.”
بنابراین گزارش ادعاهای مطرح شده به مصاحبه‌ای بر می‌گردد که حمید محمدی، رایزن فرهنگی ایران در اواتاوا با یک وب سایت ایرانی درباره‌ی اتباع ایرانی در کانادا داشته است. ظاهرا وی در این مصاحبه از ایرانی‌‌ها ساکن در کانادا می‌خواهد در “مناصب مهم و عالی رتبه” مشغول به کار شوند و در برابر “ذوب شدن در فرهنگ غالب کانادایی” مقاومت کنند.
محمدی جمعیت ایرانی‌ها را ۵۰۰ هزار نفر برآورد کرده و گفته است: تا سال ۲۰۳۱ جمعیت مهاجرین در کانادا ۶۴ درصد افزایش خواهد داشت و تعداد ایرانی‌ها با توجه به نرخ زاد و ولد افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش وی گفته است: بنابراین ما باید برنامه‌های فرهنگی فشرده‌ای را به اجرا درآوریم تا این فرهنگ را در این جمعیت که با سرعت رو به رشدی است تقویت و تغذیه کنیم. بدیهی است این جمعیت بزرگ ایرانیان فقط می‌تواند از طریق این برنامه‌ها و همایش‌ها در خدمت ایران عزیز ما باشد.
نشنال پست اظهارات محمدی را تدوین برنامه‌ای برای به کارگیری ایرانی – کانادایی‌ها در ظاهر یک برنامه فرهنگی توصیف کرد.
به نوشته‌ی این روزنامه‌، روز سه‌شنبه دیپلمات عالی رتبه ایران در کانادا گفت که سفارت کشورش طبق حقوق کانادا و حقوق بین‌الملل عمل می‌کند و گزارش ” اتاواسیتزن” درباره‌ی اینکه ایرانی – کانادایی‌ها برای خدمت به تهران به کار گرفته می‌شوند را تکذیب کرد.
کامبیز شیخ حسن، کاردار ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما قاطعانه اتهامات بی‌اساس (برخی) رسانه‌ها مبنی بر اینکه سفارت ایران ایرانی‌ها را در کانادا برای خدمت به ایران به کار گرفته است” قاطعانه تکذیب می‌کنیم.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.