واگذاری سرخابی‌ها مانور تبلیغاتی نیست

۲۴م دیماه ،

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، محمد رویانیان، گفت: با توجه به احتمال واگذاری ورزشگاه شهید کشوری به باشگاه استقلال، با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان خواستار واگذاری باشگاه انقلاب یا ورزشگاه شهید شیرودی به باشگاه پرسپولیس شده‌ایم. بسیار خوشحال هستیم که با مساعدت دولت محترم و وزارت ورزش و جوانان، مجموعه ورزشی درفشی‌فر برای همیشه به پرسپولیس و مجموعه مرغوبکار هم به استقلال واگذار شدند. این اتفاق مهمی بود که این دو باشگاه پرطرفدار مالک قطعی ورزشگاه‌هایی شوند که روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: این اقدام سبب شد سرمایه باشگاه پرسپولیس به میزان قابل توجهی افزایش یابد و همین موضوع مقدمات واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی را فراهم کرده است و این خود اتفاق بزرگتری است که در شرف وقوع است.

رویانیان در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال واگذاری مجموعه ورزشی شهید کشوری به استقلال آیا مجموعه‌ای به باشگاه پرسپولیس نیز واگذار خواهد شد، گفت: تا این لحظه با مساعدت و نگاه ویژه دولت و وزیر محترم ورزش و جوانان مجموعه درفشی‌فر به پرسپولیس و مجموعه مرغوبکار به استقلال واگذار شده است. حالا خبرهای مبنی بر واگذاری ورزشگاه شهید کشوری به استقلال منتشر می‌شود. در چنین شرایطی حق طبیعی باشگاه پرطرفدار پرسپولیس است که یک ورزشگاه دیگر نیز به آن واگذار شود.

وی ادامه داد: به هر حال پرسپولیس پرطرفدارترین باشگاه آسیا است و ما با توجه به اینکه گفته می‌شود ورزشگاه شهید کشوری به استقلال واگذار خواهد شد، درخواست مصرانه داریم که در حرکتی مشابه برای پرسپولیس هم اقدام شود. بر همین اساس خواستار آن هستیم که باشگاه انقلاب یا ورزشگاه شهید شیرودی نیز به پرسپولیس واگذار شود. ما مکاتبات خود را آغاز کرده‌ایم و مصرانه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس افزود: باز هم جا دارد که از بذل توجه دولت و وزارت ورزش و جوانان نسبت به پرسپولیس و استقلال و میلیون‌ها هوادار دو تیم تشکر کنیم. ما بسیار خوشحال می‌شویم که ورزشگاه شهید کشوری به استقلال و متعاقبا ورزشگاهی هم به پرسپولیس واگذار شود.

محمد رویانیان همچنین دربارهٔ ارتباط دادن موضوع خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی برخی به انتخابات ریاست جمهوری یا مانور تبلیغاتی گفت: باید تاکید کنم و صادقانه بگویم رئیس جمهور محترم از سال قبل دستور اکید دادند که سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شود و حتی دستور پیگیری سریع آن را داده بودند. ما بر این اساس جلسات مستمری با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی داشتیم. به هر حال این یک اتفاق مهم است و باید موانع قانونی و کاستی‌ها برطرف می‌شد. طبعا این کار پیچ و خم‌های اداری و زمانبر خود را هم در بر داشت. خوشبختانه تا هفته قبل بخش عمده‌ای از این موانع برطرف شد و ما هم خبر را اعلام کردیم. خوشحالم که امروز هم معاون سازمان خصوصی سازی در تائید خبری که ما روز قبل اعلام کردیم، گفته اند برنامه این است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پایان ماه بهمن در فرابورس پذیرش شوند.

مدیر عامل پرسپولیس خاطر نشان کرد: یکی از آخرین و مهمترین اقدامات، واگذاری مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و مجموعه مرغوبکار به دو باشگاه بود که سرمایه دو مجموعه را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش داد. با این اوصاف منصفانه نیست که با توجه به تاکید رئیس جمهور در سال قبل، حجم کارهای انجام شده و پیگیری‌های مستمر، بخواهیم این موضوع را به انتخابات ریاست جمهوری ربط داده یا مانور تبلیغاتی تلقی کنیم.

رویانیان در پایان گفت: اتفاقات مهمی روی داده و در حال تکمیل شدن است و اگر این پرونده واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی در پیچ و خم اداری گرفتار نشود، می‌توان امیدوار بود واگذاری سهام باشگاه به بخش خصوصی ظرف یکی، دو ماه آینده آغاز شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.