واگذاری ۱۶ نیروگاه کشور به بخش خصوصی

بهمن الله مرادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: واگذاری نیروگاه ها از سال ۸۹ آغاز شده و تاکنون از ۴۴ نیروگاهی که در برنامه واگذاری قرار گرفته، ۱۶ نیروگاه برق به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی درخصوص ظرفیت این نیروگاه ها، گفت: ظرفیت ۴۴ نیروگاه در نظر گرفته شده برای واگذاری در مجموع ۳۴ هزار مگاوات و ظرفیت ۱۶ نیروگاه واگذار شده ۱۵ هزار مگاوات است.

وی نیروگاه های واگذار شده را مشهد، خوی، گیلان، قم، شهید منتظری، ارومیه، اردبیل، سمنان، پرند، شریعتی، خلیج فارس، دماوند، تبریز، کازرون، نیشابور و نیروگاه بادی بینالود اعلام کرد.

الله مرادی افزود: ۲۸ نیروگاه باقیمانده نیز هم اکنون آماده واگذاری است.

وی ادامه داد: بحث واگذاری ها در وزارت نیرو بسیار جدی گرفته شده و از همان ابتدا یکی از اولویت های این وزارتخانه بوده است که باید با دقت فراوانی انجام شود چرا که از حساسیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، وزارت نیرو در این خصوص خوب عمل کرده و این موضوع نتیجه تلاش بی‌وقفه مدیران و همکاران این وزارتخانه در امر واگذاری است.

وی با بیان اینکه بیشتر نیروگاه‌های مشمول واگذاری از میان نیروگاه‌های جدید و با بازده بالا انتخاب شده است، خاطرنشان کزد : این نیروگاه ها شامل نیروگاه‌های بخاری، گازی و بادی هستند که به صورت پراکنده در در نقاط مختلف کشور قرار گرفته اند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.