ودافون شریک هندی خود را خرید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت ودافون اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در شعبه هندی خود قصد دارد این شرکت را به طور کامل بخرد و فعالیت مخابراتی خود در کشور هند را به طور انحصاری و بدون شریک خارجی انجام دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از وزرای دولت هند اعلام کرد که شرکت ودافون برای انجام این خرید بزرگ با دولت هند به توافق رسیده و مجوزهای لازم را دریافت کرده است.
 
مقدار پولی که شرکت ودافون در این قرارداد پرداخت می‌کند با تقاضای مناقشه مالیاتی که دولت هند به این شرکت مخابراتی تحمیل کرده است، برابری می‌کند.
 
از مدت‌ها پیش شایعاتی انتشار یافته بود که نشان می‌داد شرکت ودافون قصد خرید بخش اندکی از سهام شعبه خود در کشور هند را دارد. اما دولت هند هم‌اکنون تصمیم گرفته است که محدودیت این شرکت مخابراتی برای در اختیار داشتن ۷۴ درصد این شرکت مخابراتی را بردارد.
 
هنوز به درستی مشخص نیست که وضع این قانون به معنی یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای ودافون خواهد بود یا یک حرکت طولانی در بازار بورس. با این وجود شرکت ودافون موافقت کرده است که با پرداخت ۲ میلیارد دلار به طور کامل وارد بازار هند شود.
 
"کاپیل سیبال"( Kapil Sibal) وزیر مخابرات هند در این خصوص به خبرگزاری رویترز توضیح داد: «ودافون با این اقدام بیش از دو میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد. آن‌ها این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند و ۱۰۰ درصد سهام این شرکت مخابراتی در هند را از آن خود می‌کنند».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.