ورزش و اجتماعی شدن از طریق آن – اخبار اجتماعی

ورزش کردن امروز برای بشر یک دارو به حساب می آید.دارویی که روانپزشکان و پزشکان آن را برای همه تجویز کرده اند و براین باورند که ورزش امروزه برای مردم امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ورزش برای عموم مردم نه تنها برای سلامتی بدن مفید است بلکه تاثیرات موثری در تقویت روان و اعصاب ایفا میکند و امروزه آسیب شناسان و از اجتماعی شدن افراد از ورزش و یادگیری ارزش های آن که می تواند درسهایی چون جوانمردی، انضباط را به آدمی آموزش دهد سخن می گویند.
یک آسیب شناس اجتماعی در خصوص ورزش کردن اظهار داشت: ورزش و شرکت در آن به ویژه برای کودکان بسیار مفید است و این امر موجب افزایش تصمیم گیری و کسب مهارتهای لازم برای کودکان می گردد که منشا آن بالا رفتن اعتماد به نفس در آنان است.
فلاحی در ادامه افزود: ورزش به طور کلی در رشد صحیح و طبیعی افراد نقش بسزایی دارد به نوعی که افراد شرکت کننده در ورزش به ارزشهایی رسیده اند و از فردگرایی و خود محوری خارج شده و استعداد آنان بیشتر از افراد دیگر شکوفا می شود و در تعاملات اجتماعی تاثیر به سزایی دارد چرا که در مقابل دیگران با خونسردی بیشتری رفتار می کنند.
فلاحی با اشاره به این که بازی ورزش برای کودکان پیوند تنگاتنگی با رشد و تکامل شخصیت آنان دارد اذعان داشت: بازی ورزشی کودکان را به مرحله نظم و آگاهی اجتماعی می رساند. به طوری که اصولا فعالیت های حرکتی فرصت پرباری را برای شکوفایی کودکان فراهم می سازد به طور مثال کودکان در ورزش و بازی های آن تجربه های شکست و پیروزی را می چشند و از این تجربه ها می توانند راهی برای پیشرفت خود بسازند.
وی در رابطه با دیگر تاثیرات مفید ورزش گفت: ورزش برای تمام سنین به ویژه افراد جوان و کودکان بیشتر توصیه می شود زیرا که ورزش زمینه ی خوبی را برای تصورات صحیح آنان نسبت به خودشان اعم از توانایی جسمی و ذهنی به وجود می آورد که این امر موجب بالا نرفتن سطح واقع بینانه ی فرد نسبت به عملکرد خویش است که می تواند با شناخت آن تلاش خود را به صورت مفید و آگاه برای پیشرفت خود بالا ببرد.
فلاحی در ادامه تصریح کرد: از جمله فواید ورزش اجتماعی شدن افراد است به طوری که غرورهای کاذب و کلمات مبالغه انگیز در سیرت افراد کاهش می یابد و موجب شکوفایی حس فروتنی در فرد می گردد.
کیانی روانپزشک نیز در رابطه را فوائد ورزش بر  اعصاب و روان گفت: ورزش برای مبارزه با فشارهای اعصاب و روانی افراد تجویز می گردد زیرا که مغز انسان نمی تواند در عین واحد به دو یا سه مطلب تمرکز کند به این دلیل ورزش بهترین راه مشغول کردن ذهن است تا فکر آدمی از جریانات منفی دور بماند و چنین افرادی با آرامش و خونسردی بیشتری با مشکلات و تضادهای جامعه برخورد می کنند.
گفتنی است که ورزش کردن فوایدی دیگر نیز به همراه دارد که پزشکان آن را موثر در کم خوابی، کم کردن وزن، ضعف عضلانی، توانبخشی، افزایش توان جنسی، افزایش اشتها، کاهش خشم و افسردگی ها میدانند و در اسلام نیز از تاثیرات و ارزش های آن گفته شده و مردم را نیز به این عمل تشویق کرده اند./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.