ورود اشخاص غیرمتخصص در عرصه ساخت و ساز به توسعه شهری آسیب می‌زند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بسیاری از اشخاصی که در حوزه ساخت و ساز وارد شده‌اند به مدیریت و توسعه شهری آسیب وارد می‌کنند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) رضا میرزایی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با حضور انجمن پیمانکاران عمرانی استان همدان اظهارکرد: تعامل و همکاری شورا و شهرداری با انجمن‌ها و شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران عمرانی از جمله مواردی است که می‌تواند ما را به تحقق اهداف نزدیکتر کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی و مدیریت شهری در قبال تمامی شهروندان وظیفه دارد با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های خدمات‌رسان تعامل مثبتی داشته باشد، ادامه داد: لازم است با همکاری و آینده‌نگری برای شهروندان و توسعه شهر گامهای موثری برداشت.

میرزایی همکاری شورا و شهرداری با مجموعه شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران عمرانی را ضروری دانست و افزود: می‌توان پروژه‌های بزرگ را با همکاری این شرکت‌ها اجرا کرد و با این امر پروژه‌ها با رعایت اصول شهرسازی اجرا می‌شوند.

 

رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بسیاری از مردم همدان در زمینه ساخت و ساز وارد شده‌اند، اضافه کرد: بیشتر این اشخاص حرفه و تخصصی در زمینه ساخت مسکن ندارند و این امر به سرمایه ملی، مدیریت و توسعه شهری آسیب وارد می‌کند.

میرزایی یادآور شد: با همکاری و تعامل شرکت‌ها و انجمن‌های ساختمانی و پیمانکاران عمرانی می‌توان بستر امنی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرد.

استفاده از توان فکری و اجرایی انجمنهای عمرانی ضروری است

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه از تشکیل مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خبرداد و گفت: به طور قطع از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و نخبگان عمرانی در این مرکز بهره‌ گرفته خواهد شد.

“ابراهیم مولوی” ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت فکری، علمی و اجرایی تمامی شرکت‌ها، انجمن‌های عمرانی و پیمانکاران بومی در حوزه شهرسازی یکی از سیاست‌های دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان است.

وی تصریح کرد: شورا می‌تواند از نظرات شرکت‌ها، انجمن‌های عمرانی، پیمانکاران و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان همدان به عنوان اتاق فکر و پشتیبانی استفاده کند.

شناخت کافی از توان پیمانکاران بومی وجود ندارد

رییس کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به مشکلات بخش شهرسازی و عمرانی همدان اظهارکرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین مطرح است و با توجه به پیشینه این شهر باید از تخصص و ظرفیت کارشناسان عمرانی و فنی در ساخت و سازها و توسعه شهری بهره گرفت.

“ابوالقاسم طبی‌ مسرور” با اشاره به اینکه شناخت کافی از توان پیمانکاران همدانی وجود ندارد، افزود: ضروری است سازمان مربوطه در راستای معرفی توانمندی این اشخاص اقدام کند و در صورتی که پروژه‌ای توسط اشخاص غیربومی در شهر اجرا می‌شود از توان پیمانکاران بومی نیز در کنار آنها استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حاشیه‌ نشینی در شهر همدان تبدیل به معضل شده است سیاست‌های شورای چهارم بر این است که حاشیه‌ نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را ساماندهی کند.

طبی مسرور همچنین به مشکلات ترافیک سطح شهر اشاره کرد و گفت: شورا و شهرداری آمادگی دارد با ارائه راهکارهایی از سوی پیمانکاران و شرکت‌های عمرانی در حوزه فنی، مشکلات شهری را با استفاده از این راهکارها رفع کند.

شهرداری از ظرفیت انجمن پیمانکاران بومی استفاده کند

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان همدان نیز در این جلسه گفت: شورا و شهرداری می‌تواند این انجمن را به عنوان مشاوران خود در اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات شهری بداند.

“مرتضی ‌اسکندری” با بیان اینکه انجمن پیمانکاران عمرانی همدان دارای نیروهای متخصص و توانمندی است، اظهار کرد: شهرداری می‌تواند با استفاده از توان و ظرفیت این انجمن در شهرسازی تحول ایجاد کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان متولی ساخت و ساز است بر این اساس باید با قدرت و جدیت بیشتری در امر شهرسازی وارد شده و استقلال عمل داشته باشد تا از بروز ساخت و سازهای غیراصولی و غیرقانونی جلوگیری شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.