ورود بیمه سینا به بورس در نیمه دوم سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘فریدون صفرخانلو’ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در نشستی خبری، از رشد ۴۰ درصدی پرتفوی (سبد سهام) این شرکت خبر داد و افزود: این در حالی است که صورت های مالی شرکت آماده شده و در اوایل خرداد نسبت به برگزاری مجمع اقدام خواهیم کرد.

صفر خانلو افزود: بیمه سینا در سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی پرتفوی مواجه شد و پرتفوی این شرکت به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه بیمه سینا بیشترین تعداد شعب را در سراسر کشور دارد، اظهارداشت: هدف بیمه سینا این است که تعداد نمایندگی را به ۵۰۰ نمایندگی در سال ۹۱ افزایش دهد. همچنین این بیمه قصد دارد با برنامه میان مدت در گسترش بیمه زندگی گام اساسی بردارد.

صفرخوانلو توضیح داد: از اقدامات گسترش بیمه زندگی طرح یارمند سینا است که در سال ۹۱ نسبت به فروش آن اقدام می شود و پیش بینی می شود که ۱۰۰ درصد ترکیب پرتفوی را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیمه سینا برنامه افزایش سرمایه ندارد،گفت: سرمایه این شرکت ۴۰ میلیارد تومان است اما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ذخایر فنی شرکت است که اگر نیاز باشد نسبت به افزایش سرمایه اقدام می شود.

وی به ترکیب پرتفوی این شرکت اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد پرتفوی این شرکت، درمانی، ۲۰ درصد اتومبیل و ۳۰ درصد مهندسی مسئولیت است.

به گفته مدیر عامل بیمه سینا این شرکت با ترکیب فعلی پرتفوی بین ۸ شرکت برتر بیمه ای قرار دارد و سال گذشته برای اولین بار در گروه ۱۵۰ شرکت برتر کشور از نظر میزان فروش شد.

اقتصام** ۹۱۴۱**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۲۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.