ورود کنسول تازه اندرویدی صنعت بازی را متحول می کند

۱۴فروردین۱۳،

 

با ورود یک کنسول تازه بازی به بازار که دارای سیستم عامل اندروید است، کارشناسان اظهار داشتند که کل این صنعت تحت الشعاع قرار می گیرد.
 
بازی با کنسول Ouya که با قیمت ۹۹ دلار وارد بازار شده تنها کسری از قیمت بازیهای کنسولهای سنتی را داشته و بیشتر قابل مقایسه با بازیهای موبایلها و تبلتها است.
 
این درحالی است که این کنسول به سرعت در بازاری که تحت تسلط بازیکنان بزرگی جون پلی استیشن و ایکس باکس است، خودنمایی خواهد کرد.
 
بودجه ساخت کنسول بازی Ouya با جلب کمکهای مردمی از طریق وب پایگاه اینترنتیی که به این امر اختصاص یافته ساخته شد و توانست بیش از ۸ میلیون دلار از بیش از ۶۳ هزار حامی به دست آورد.
 
درحال حاضر شرکت تولید کننده ارسال اولین کنسولها را به اولین حامیان مالی این پروژه آغاز کرده است و سایر علاقمندان نیز می توانند دستگاه خود را پیش خرید کنند.
 
این کنسول بازی تازه به دنبال یافتن فرصتی برای افزایش محبوبیت آن هم با قیمت پایین و بازیهایی است که به طور مستقل تولید شده اند.
 
این روزها دستگاه های موبایل بازار بازیهای دستی را در دست دارند و میلیونها نفر از طرفداران بازی را که به سرمایه گذاری در دستگاه های سفارشی علاقمند نیستند و صرفا به بازی علاقمند می باشند را جذب کرده اند.
 
درحالی که پلتفرمهای سنتی چون دی اس نینتندو یا ویتا پلی استیشن از شرکت سنی بازیهایی با قیمتهایی بین ۴۵ تا ۶۰ دلار عرضه می شوند، قیمت بازیهایی که از اپ استورها ( بازارهای ویژه فروش اپلیکیشنهای موبایل و تبلت در سیستم عاملهای مختلف) خریداری می شوند قیمتهای بسیار کمتری دارند و در اغلب موارد رایگان می باشند.
 
توسعه دهندگان این پلتفرمها به دنبال روشهای دیگری برای دریافت پول می باشند که در آن میان می توان به مبالغی اشاره کرده که بازیکن برای پیشبرد بازی خود در حین بازی باید بپردازد.
 
براساس اظهارات پیرس هاردینگ رولز از IHS، کنسول بازی Ouya اولین تلاش برای تغییر صنعت بازی در خانه است. فضای بازیهای تلویزیونی به جایی رسیده است که به نظر می رسد تاکنون تغییر و تحول چشمگیری نداشته است. این کنسول می تواند چنین تغییری را ایجاد کند.
 
درحالی که Ouya اولین کنسول از این سبک دستگاه های بازی است، انتظار می رود که به زودی شرکتهای بسیاری دستگاه هایی با این سبک را ارائه کنند، اما درحال حاضر Ouya اولین و ارزان قیمت ترین به شمار می رود.
 
این دستگاه یک مکعب کوچک است که می توان آن را در صورت تمایل کاربر باز کرد و ارتقاء داد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.