وزارت بهداشت موظف به مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

با رای نمایندگان :

وزارت بهداشت موظف به مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری شد

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردند که مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای بند ۴ سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهد و آنرا بهبود بخشد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه با ۱۵۶ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع به اصل ماده ۴ این طرح رای مثبت دادند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ماده ۴ این طرح آمده است وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای بند ۴ سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهد و آنرا بهبود بخشد.

همچنین از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۹ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع با اصل ماده ۵ طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت موافقت کردند.

در ماده ۵ این طرح آمده است از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عبارت (حداکثر تا سه فرزند) در بند ۲ و تبصره ۳ ماده ۹ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳/۶/۱۳۷۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و عبارت (حداکثر سه فرزند) در بند ۴ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۸۶ حذف می شود و قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۲۶/۲/۷۲ و قانون اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۲۲/۲/۸۸ تبصره ماده ۷ قانون تامین خدمات درمانی مستخدمین دولت مصوب ۲۷/۱۲/۵۱ نسخ می گردد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.