وزارت خارجه باید در رابطه با اتفاق سراوان دقیق عمل کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه باید با دولت پاکستان گفتگوهایی داشته باشد تا تمهیدات قانونی برای برخورد با اینگونه شرارت‌ها با همکاری دولت پاکستان صورت گیرد.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اتفاق تروریستی سراوان گفت: روز قبل اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه ویژه‌ای تشکیل داد که مسئولین امنیتی و حفاظتی در سطح استانی و در سطح ملی هم در این جلسه حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: در این جلسه، ابعاد اتفاق سراوان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی که برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی از سوی دستگاه‌های مختلف باید دنبال شود بررسی شده و در نهایت تصمیم برآن شد که نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نظارت کامل و دقیقی بر اینگونه مسائل داشته باشند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین قرار شد که وزارت امور خارجه نیز گفتگوهایی با دولت پاکستان داشته باشد تا تمهیدات قانونی برخورد با اینگونه شرارت‌ها با همکاری دولت پاکستان صورت گیرد.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است در مورد این مسئله به مجامع جهانی و بخصوص شورای امنیت و دیگر نهادهای بین‌المللی شکایت شود ‌چرا که این قبیل اقدامات تروریستی، نقض کامل حقوق بشر و  امنیت بین‌المللی است و وزارت خارجه باید به طور حتم آن را پیگیری کند.

گفتنی است در درگیری مسلحانه‌ نیروهای هنگ مرزی سیرکان از توابع شهرستان سراوان که با گروهک‌های معاند صورت گرفت ۱۴ تن از مرزبانان غیور کشورمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.