وزارت دفاع انگلیس در شش نقطه شهر لندن موشک زمین به هوا مستقر می کند

به گزارش ایرنا به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع انگلیس، محل استقرار این موشک ها پس از چند ماه تحقیق و بررسی انتخاب شده است تا بهترین پوشش امنیت هوایی را برای دهکده بازیها فراهم کند.

این موشک ها قرار است از نیمه ماه ژوییه – ۱۲ روز دیگر – در محل های شناسایی شده مستقر شوند.

طرح استقرار موشک های زمین به هوا در مناطق مسکونی لندن از همان ابتدا با جنجال های زیادی همراه بوده و بسیاری از مردم بویژه در مناطق شرقی لندن با اجرای این طرح مخالفت کرده اند.

روز شنبه این هفته نیز صدها نفر از فعالان مدنی و ساکنان منطقه شرق لندن در اعتراض به طرح استقرار موشک های زمین به هوا در مناطق مسکونی، دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

بر اساس گزارش های دریافتی، توماری با بیش از هزار امضاء از سوی ساکنان یکی از مناطقی که قرار است موشک در آنجا مستقر شود، امضاء شده که در آن بر ضرورت تعطیلی این طرح تاکید شده است.

ساکنان یکی از مجتمع های مسکونی نیز که پشت بام آنها به عنوان سایت استقرار موشک انتخاب شده است، با ارائه شکایت قضایی به دادگاه خواستار توقف این طرح شده اند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین امروز اعلام کرد که ناو ‘ایچ ام اس اوشین’، یکی از کشتی های جنگی بزرگ انگلیس که مجهز به اسکادران بالگرد هم می باشد، در طول برگزاری مسابقات المپیک در رودخانه تیمز لندن مستقر خواهد شد.

هواپیماهای جنگنده تایفون نیروی هوایی نیز در ایام بازیهای المپیک در پایگاه هوایی ‘نورثهولت’ لندن در حالت آماده باش بسر خواهند برد.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ کمتر از یک ماه دیگر در منطقه استراتفورد واقع در شرق لندن افتتاح می شود و مقامات انگلیسی سرمایه گذاری هنگفتی را در امور امنیتی این بازیها کرده اند.

دولت انگلیس ماه گذشته نیز به مدت یک هفته تمرین های امنیتی گسترده ای را با حضور نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش و واحدهای پلیس ضدتروریسم در شهر لندن و مناطق اطراف آن برگزار کرد.

علاوه بر به کارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعا حدود ۲۴ هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیک لندن را برعهده خواهند داشت که ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر آنان از نیروهای ارتش خواهند بود.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۳۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.