وزارت بهداشت اولین نقشه تحولی آموزش عالی کشور را تدوین و ارائه می نماید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

رئیس کمیسیون تعلیم وتربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت بهداشت اولین نقشه تحولی آموزش عالی کشور را تدوین و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه می نماید.

 به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر ایراندخت فیاض گفت: تدوین سند جامع تحولسلامت از مباحث مهم حوزه سلامت در کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: مقرر شده است وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش نسبت به تدوین سند تحول جامع آموزش اهتمام ویژه نموده و این سند را تا پایان امسال تحویل این شورا بدهند.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از محورهای مهم سند جامع تحول نظام آموزش، همسو با دستگاه های تخصصی، عمومی کشور از جمله وزارت علوم، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش است که البته باید گفت آموزش ابتدا از وزارت آموزش و پرورش آغاز می گردد.

دکتر فیاض افزود: همسوسازی آموزش تخصصی در بازار کار نیز از دیگر اهداف این سند می باشد.

وی گفت: درخصوص نیروی تخصصی پزشکی، در رشته های تخصصی و فوق تخصصی بی نیاز هستیم و لازم است درخصوص توجه به تبادل اطلاعات با خارج از کشور و تولید علم به طور دوطرفه گام های اساسی برداریم و در این خصوص نیز بایستی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت جلساتی داشته ایم تا در بحث پزشکی سنتی، دانش اولیه را تولید و به خارج از کشور نیز صادر کنیم زیرا ظرفیت وزارت بهداشت برای تولید و صدور این امر مهم، بسیار خوب است.

دکتر فیاض گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بحث سلول های بنیادین، پزشکی سنتی و رشته های تخصصی و فوق تخصصی بسیار موفق عمل نموده و کشور را در این زمینه ها بی نیاز نموده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.