وزش باد در بیشتر مناطق کشور/رگبار و رعد برق در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک، همچنین نفوذ توده گرد و غبار از کشور همسایه خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباده شرابط جوی کشور اظهار کرد: امروز پنجشنبه (۲۴ فروردین) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی شامل استان‌های، قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب ریزش تگرگ می‌شود. 

وی افزود: همچنین در سواحل شمالی کشور به‌ویژه در غرب سواحل افزایش ابر رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. شدت بارش در شمال چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود. وزش باد در بیشتر مناطق کشور طی امروز پدیده غالب است که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.  

وی افزود: جمعه (۲۵ فروردین) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر به‌ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. در این روز کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و از ظهر شنبه(۲۶ فروردین) در این مناطق روند تدریجی افزایش دما شکل می‌گیرد.  

ضیاییان ادامه داد: از ظهر پنجشنبه و طی جمعه نفوذ توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست. دوشنبه(۲۸ فروردین) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. به‌تدریج در شب با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش در گیلان آغاز می‌شود. یکشنبه (۲۷ فروردین) نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت: دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان بارش رخ می‌دهد و در بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار است. 

وی ادامه داد: پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج است از بعد از ظهر جمعه و طی شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا متلاطم است و یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۵ فروردین ) نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ و روز  شنبه ( ۲۶ فروردین) کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.