وزیر ارتباطات به دنبال تکمیل پیش از موعد شبکه ملی اطلاعات

۲۵اردیبهشت، ایسنا- وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه باید تا پایان برنامه پنجم به سرانجام برسد اما در حال حاضر تلاش داریم تا پیش از این زمان آن را تکمیل کنیم.

محمدحسن نامی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تاکید بسیاری بر توسعه آن داریم چرا که این شبکه و دسترسی به آن از جنبه‌های متعددی حائز اهمیت است و همین اهمیت ایجاب می‌کند امور مربوط به آن را با سرعت پیگیری کنیم.

وی با بیان این‌که امور مربوط به این شبکه با بهره‌گیری از تجربیات دانشمندان ایرانی به سرعت در حال پیشرفت است، اظهار کرد: توسعه این شبکه روند خوبی را آغاز کرده و کارهای مربوط به آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این زمینه شده است.

نامی همچنین عنوان کرد: یک دلار سرمایه‌گذاری در حوزه ICT سبب می‌شود حدود سه دلار در حوزه انرژی، ۱٫۲-۱٫۸ در محیط زیست و ۶٫۷ در وقت مردم صرفه‌جویی شود.

وی در عین حال یادآور شد: هر دلار سرمایه‌گذاری در حوزه فن‌آوری اطلاعات در نهایت سبب می‌شود به میزان ۳۴ دلار در حوزه‌های دیگر صرفه‌جویی شود چرا که ICT پیشرو سایر حوزه‌ها محسوب می‌شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.