وزیر ارشاد: در اسکار شرکت نمی‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت اعلام کرد: به دلیل اعتراض به ساخت و نمایش فیلم موهن درباره پیامبراکرم (ص) و عدم موضع‌گیری رسمی توسط دست‌اندرکاران، ما امسال در اسکار شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در این مراسم که در کرمان در حال برگزاری است، در این باره اظهارکرد: تمام افراد در جریان فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص) و واکنش‌ها در این زمینه هستند. این فیلم دل همه مسلمانان را به درد آورد و سینماگران ما هم ساخت آن را علی‌رغم نداشتن ارزش هنری به شدت محکوم کردند، اما از روزهای قبل بحث حضور در اسکار و موضع‌گیری علیه این فیلم مطرح بود، چراکه این فیلم در آمریکا ساخته شده و مراسم آکادمی اسکار هم در این کشور برگزار می‌شود، ضمن آن که تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی‌ای از سوی کشور سازنده در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به انتخاب «یه حبه قند» به عنوان نماینده ایران در اسکار، خاطرنشان کرد: کار هیات انتخاب نماینده ایران در این مراسم طبق روال انجام شده بود و فیلم ارزشمند یه حبه قند اثر آقای میرکریمی به این مراسم انتخاب شده بود. اما امروز از سوی آقای شمقدری (رییس سازمانی کشور) درخواستی مبنی بر این که در صورت موافقت دست‌اندرکاران این فیلم (حوزه هنری) در مراسم اسکار شرکت نکنیم مطرح شد. من امروز طی صحبت‌هایی که با حوزه داشتیم، دیدیم که آنها هم با این اقدام موافق هستند و به همین دلیل رسما اعلام می‌کنم ما به عنوان واکنش جدی در قبال اهانت و جسارت غیرقابل تحمل به ساحت پیامبر اسلام (ص) امسال از شرکت در مراسم جایزه اسکار ممانعت می‌کنیم و از سایر کشورهای اسلامی هم تقاضا داریم که اینگونه اعتراض خود را نشان دهند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته «یه حبه قند» به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار معرفی شد. اما صبح امروز (سوم مهرماه) جواد شمقدری درخواست و پیشنهاد تحریم مراسم اسکار از سوی سینمای ایران را با توجه به توهین به پیامبر اکرم (ص) داد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.